Desert driving, sandborden, karten en kameelrijden - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu Desert driving, sandborden, karten en kameelrijden - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu

Desert driving, sandborden, karten en kameelrijden

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Jeroen

24 Maart 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo!

Ben ik weer met een nieuw verhaaltje. Vorige week had ik ook een beetje vakantie. Minjon, een vriendinnetje uit Tilburg kwam ons in Dubai bezoeken. Erg leuk en gezellig!
Vorige week hebben we dan ook met Minjon een Desert-Safari gedaan. We werden in de middag met een enorme grote Landcruiser thuis opgehaald. Achterin zaten al drie Engelse jongens. Zij hadden het heel toevallig al snel over die Pint waar ze nu al wel zin in hadden. Ze moesten echter nog even wachten. Eerst een eindje rijden richting het echte woestijngebied. Daar waar alle andere Landcruisers van die toer zich hadden verzameld, stopten we om de banden van onze auto leeg te laten lopen. Nou ja, niet helemaal leeg natuurlijk, maar wel een gedeelte van de lucht wordt eruit gelaten zodat je in het losse woestijnzand meer grip hebt. Toen kon het avontuur dan echt beginnen. Wij hadden erg veel geluk. De meneer die onze auto bestuurde was een zeer ervaren jongen. Hij reed dan ook voorop in de karavaan. Erg leuk, gezien het feit dat er die dag heel veel auto’s hetzelfde tripje deden. Wij hadden dus totaal niet in de gaten dat we niet de enigen in de woestijn waren. Gezien de ervaring van deze meneer vond hij het ook erg leuk om ons steeds te laten schrikken en de meest rare fratsen uit te halen. Wij dachten dus echt steeds dat die auto om zou vallen, haha! Heb nog nooit mannen zo horen giechelen. Volgens mij vonden ze het best wel eng. Ik had gelukkig van iemand al gehoord dat die auto’s echt bijna niet om te krijgen zijn, dus dat scheelt heel wat in de zenuwen, hihi! Echt de meest hoge zandbergen reden we tegenop. Erg spannend, dat was het wel. Op een plek ergens in the middle of nowhere stopten we om te gaan Sandborden. Je weet wel, met een snowboard naar beneden. In dit geval was het dus een echt snowboard, de bindingen zaten er nog op!! Ik had mijn oude board dus ook wel mee kunnen nemen, haha! Minjon en ik renden naar voren, wij wilden dit wel meemaken! We zijn allebei meerdere keren naar beneden gegaan en niet gevallen, goed hè? Jeroen vond het eigenlijk maar niks, maar hij is uiteindelijk ook een keer gegaan. Petje af dus! Onze dag was nu al geslaagd! Na nog een rondje woestijnrijden in de auto kwamen we aan bij een soort van kamp. Daar stond ons een Arabische BBQ wachten. Een hele leuke plek, lekker Arabisch ingericht, met allemaal van die kussens op de grond om op te zitten en lage tafeltjes. Nu konden onze Engelse jongens dan eindelijk bieren! Blij dat ze waren….. Jeroen en Minjon hebben nog een rondje gekart en Jeroen en ik hebben nog een rondje op een kameel gezeten. Je verkleden als Arabier met voor de vrouw een burka en voor de man een witte jurk, ging ons toch nog iets te ver. Dat hebben we dus maar gelaten voor wat het is. Na het eten was er een erg leuke show van een buikdanseres. Iedereen moest om het podium komen zitten. Jeroen vooraan met zijn blonde haren, haha! Je raadt het al…… Tenminste wij hadden het al bedacht…. Die wordt er natuurlijk zo uitgehaald! Gelukkig stonden Minjon en ik op een iets veiligere afstand J. En ja hoor, hij moest in zijn eentje het podium op en mocht met die buikdanseres een showtje weggeven. Ik moet zeggen, iedereen lachte zich helemaal krom natuurlijk, zo’n lange blonde jongen…. Maar hij deed het fantastisch! Mocht hij hier in Dubai nog eens andere ambities krijgen…. Ik weet wel een leuk passend baantje…..
Ben er die dag ook achter gekomen dat Indiase vrouwen dus echt nog nooit gehoord hebben van een rij en de woorden “op je beurt wachten” echt niet kennen. Er waren echte toiletten daar in de woestijn, ja waar ze dat water vandaan hebben weet ik ook niet…. ?
Iedereen moet natuurlijk hoognodig als je daar aankomt. Ik stond daar lekker Nederlands netjes op mijn beurt te wachten totdat er een bus met van die Indiase vrouwen arriveerde. Ze gingen gewoon voor me staan! Ik stond echt perplex. Zeker gezien het feit dat ik zo enorm naar het toilet moest, ben ik gewoon weer voor hen gaan staan… het is goed met ze hoor! Nou daar trokken ze zich dus helemaal niks van aan, ik werd echt zonder blikken of blozen gewoon omver geduwd. Echt niet normaal…. Uiteindelijk heb ik er dus maar twee voor laten gaan en bij de derde dacht ik… en nu is het goed, nu ben ik! En dat lukte, pfieuw…. net op tijd zeg…...Ik dacht nog dat ik er zometeen eentje d’r jurk kapot zou gaan scheuren… grrrr
Al met al een hele leuke dag, echt de moeite waard. Normaal gesproken hou ik niet zo van die massale toeristische tripjes, maar deze was zeker geweldig en onvergetelijk!

Groeten vanuit het steeds maar zonnige en al warm wordende Dubai

ps. Raar hoor dat het in Nederland nu zo koud is en zelfs op enkele plaatsen sneeuwt. Ik kan me er totaal niets bij voorstellen!








  • 25 Maart 2008 - 10:25

    Fianne:

    Zeg wrijf dat weer maar in. Het hagelt zelfs!!!!! Geweldig leuk verhaal. Geniet ze. Fianne

  • 26 Maart 2008 - 08:11

    Tingel:

    Hallo allebei, het blijft iedere keer weer ontzettend leuk om jullie nieuwste avonturen te lezen. Heel veel groetjes van Coen & Miriam

  • 30 Maart 2008 - 11:24

    Rita & Wim:

    Wij wensen jullie een fijne week toe samen met pa Jan en ma Neeltje'.
    Groeten uit Boxtel.

  • 30 Maart 2008 - 18:44

    Emilie:

    Ha die Marie!!

    Leuk om je berichten te lezen! Heerlijk daar, vooral met dat goede weer inderdaad! Ik ben het regenachtige weer hier al aardig beu.
    En het vrijwilligerswerk lijkt me ook echt prima. Grappig om te zien hoe het daar anders werkt dan hier. En ze verwachten niet zoveel van je lijkt me. Dat wordt anders volgend jaar als je de opleiding zal gaan doen!!

    Je hebt vast al gehoord dat ook ik weer zwanger ben. NU 19 weken, dus dat schiet aardig op!

    Have fun!
    Emilie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2009

The day after……

11 November 2008

Kamperen in the middle of nowhere

17 September 2008

Gewoon even boodschappen doen

12 Augustus 2008

Update uit de oven

06 Juli 2008

Dagje rijbewijs
Marieke en Jeroen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 47025

Voorgaande reizen:

27 December 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: