Update uit de oven - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu Update uit de oven - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu

Update uit de oven

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Jeroen

12 Augustus 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo, hier ben ik weer. De titel zegt het al, het is hier nu dan toch eindelijk een beetje warmer aan het worden. Vandaag slaat dan ook echt alles. De lucht- temperatuur is dan wel maar rond de 40 graden, maar het voelt blijkbaar als 52 graden, haha! (ik heb een site bij mijn favorieten staan waarbij ze ook de gevoelstemperatuur aangeven, dat is dus wel lachen, tenminste ik moet dan wel erg lachen dat het voelt of het 52 graden is). Nu snap ik ook dat ik het vanmorgen zo warm had met zwemmen in ons heerlijk gekoelde zwembadje. Tot nu toe vond ik het best wel meevallen met de warmte. Ja het was warm, maar ja dat wisten we en daar stel je je op in. Bikkels als wij steeds waren en nog zijn vind ik, deden wij later in de middag nog best wel eens wat buiten (9 holes lopen op de golfbaan bijvoorbeeld). Gisteren bij vrienden zelfs nog buiten gegeten!!! (was wel zweten hoor, maar we zijn stug blijven zitten). Maar goed, de ene dag kan veel uitmaken met de andere dag. Als het niet vochtig is, wat ook wel echt voorkomt is het gewoon lekker warm. Ik kan er dan erg van genieten als je uit de airco naar buiten loopt, dat het dan zo heerlijk warm is (voor korte tijd weliswaar hihi). Maar de dag erop kan het dus zo zijn als vandaag.

Heb net trouwens, held als ik ben met insecten (gelukkig was het geen spin), de eerste kakkerlak hier in huis opgezogen met de stofzuiger. Ja ik weet het is niet handig, maar het enige dat ik kon bedenken toen ik hem zag was snel naar de stofzuiger rennen, hopen dat hij er nog zou zitten als ik terug zou komen en hem opzuigen. Gelukkig, hij zat er nog….. dus toen zat ie in de stofzuiger, mmm en nu? Daar kruipt ie vast uit dacht ik, dus toen de stofzuiger maar buiten op balkon gezet. Maar ja met deze temperaturen en dat stof is dat misschien ook niet zo goed voor de stofzuiger zei Jeroen. Dus toen op de gang (ja hij zal er maar net uitlopen als ik die zak verwissel…..) de stofzuigerzak verwisselt, pffff. Die is weg.

Al met al heb ik niets te klagen hoor. Tot nu toe heb ik de ‘oven’ prima doorstaan vind ik zelf, haha! Maar ja, ik ben de afgelopen 2 maanden dan ook nauwelijks hier geweest. Jeroen en ik begonnen zelfs zo’n vaag gevoel te krijgen van waar wonen we nu eigenlijk?, waar horen we thuis? Wat wil je….. als ik het even op een rijtje mag zetten.
Eind mei Istanbul voor een paar dagen (ik met Jeroen mee, die er voor zijn werk naar toe moest). Weekje thuis (in Dubai dus), weekje Thailand, de eerste week vakantie voor Jeroen. Weekje weer thuis om daarna weer een week in Nederland te zijn (Jeroen moest voor zijn werk via Nederland naar Budapest, ik ben in Nederland uitgestapt). Daarna ben ik wel twee!!! weken thuis geweest, goed hè?….. om vervolgens toch weer, maar dit keer op laatste moment en vrij onverwacht, voor een paar dagen naar Nederland te gaan voor het neven en nichtenweekend van Jeroen zijn familie. Hierna hebben we een tussenstop van drie dagen gemaakt thuis in Dubai (??) om vervolgens weer voor twee weken naar Java en Bali te vliegen voor een heerlijke en (voor Jeroen) welverdiende vakantie.
Wat een drama-leven heb ik eigenlijk hè? Ik zou er bijna moe van worden van al dat vliegen. We hebben hier ook erg veel grappen over gemaakt. Ik heb zelfs een keer gezegd “ik weet niet of ik wel zin heb hoor om mee te gaan, moet ik weeeeeer in dat vliegtuig, pfff” ja “en dat vliegtuig-eten van de KLM, bluhhh daar heb ik ook echt geen zin meer in hoor, dat komt mijn neus uit”. Ook een leuke was dat ik op de terugweg van Nederland naar Dubai alleen in de businessclass mocht zitten (vliegtuig was vol en Jeroen kreeg een upgrade). Ik heb daar pinsesheerlijk aan de champagne gezeten en Jeroen opgefrot in de economyclass, owwww wat zielig…. Ik vertelde dat in Dubai aan een vriendinnetje waarvan de man bij Shell werkt waar businessclass vliegen vrij normaal is. Zij zei “ow leuk, maar ik vind die stoelen niet fijn hoor, daar glijd ik gewoon uit als ik wil liggen….” Je had die mannen moeten horen….boehoe! Haha! Nou dan is het wel heel erg met je gesteld hè? De mannen zitten hier vaak te zuchten wanneer ze het ‘geklaag’ van de verwende, bijna volmaakte expatvrouwen weer eens aan moeten horen, hihi. En wij vinden het maar al te leuk om er steeds ook weer een extra schepje bovenop te doen moet ik zeggen. Zo worden we hier ook niet echt dunner van dit leven moet ik zeggen. “Ja dat komt van al dat uit eten gaan”, zei dat ene vriendinnetje, “van jou moet ik steeds mee uit eten” haha, die gaan nu dus voorlopig niet meer uit eten zoals je begrijpt…. Ow… tot komend weekend dan, dan krijgen ze namelijk weer bezoek en “moeten” ze toch weer uit eten. Ja zo gaat dat hier. En sporten…. Ja buiten is lastig, dat is echt te warm en binnen is toch een beetje saai. Ik probeer dus wat te zwemmen en af en toe de loopband weer eens een keer te bekijken hierboven. Ik mis het hockeyen wel echt hoor!

Moet zo de auto nog even laten wassen. Die ziet er echt niet uit, zit minstens van drie weken woestijn-stof op. Alleen bij de voorruit en de achterruit zitten twee doorkijkgaten (gemaakt door de ruitensproeiers). Zal ik dat dan in de parkeergarage van de Mall doen voor ongeveer 3 euro door zo’n mannetje of zal ik hem af laten spuiten voor 10 euro bij een benzinepomp? Kan ik dat mannetje toch niet aan doen met deze temperaturen (en dan te weten dat het in een parkeergarage met al die auto’s natuurlijk nog veel warmer aanvoelt)? Of zal ik hem dan gewoon een flinke fooi geven? Mmm daar ga ik nog maar even goed over nadenken, misschien nog een dagje wachten, want bij de pomp staat ook een mannetje de auto af te spuiten. Maar ja dilemma….. ik moet ook niet te lang wachten met laten wassen. De Sjeik hier vindt het blijkbaar echt niet leuk als er vieze auto’s rondrijden, dus je kan er een bekeuring voor krijgen…. Wat een problemen hè? Tja ik heb het soms best zwaar hoor als expat-vrouw, al zeg ik het zelf.

Zo ik ben mijn verhaal weer even kwijt, veel leesplezier hoop ik voor jullie in deze rustige vakantietijd en tot snel!


  • 12 Augustus 2008 - 12:30

    Ma Neeltje En Pa Jan:

    Dag Marieke, bij het lezen van je verhaal, voel je het warmer worden ! Gelukkig komt op tijd de wasbeurt van de auto aan bod, waardoor het weer wat frisser wordt.
    Lieve groeten uit Boxtel.

  • 12 Augustus 2008 - 17:31

    Ingrid:

    Hee Marieke! Wow, wat een hitte en wat een gereis! Heerlijk (het tweede dan he ;-) zeg. Wij gaan zo Thais eten (zelf gekokkereld), dus dan wanen we ons ook even weer op reis.

  • 13 Augustus 2008 - 18:59

    Hank & Charlotte:

    Nu weet ik het zeker, ik word geen expat, wordt je namelijk veel te dik van. En je kunt ook niet buiten sporten, en de hele dag dammen of schaken is niks voor mij. Hebben interieurarchitecten veel werk in Dubai (worden ze bijvoorbeeld ingeschakeld door de locale expatjes?) tot chats Hank

  • 14 Augustus 2008 - 06:16

    Marielle:

    He Marieke,
    Wat een grappige opmerkingen van dat vriendinnetje van je in Dubai zeg! Dat is vast een heel leuk en grappig meisje :-)
    Fijn dat Jeroen nu weer terug is in Dubai? Ik zie je vanavond of anders zondag, groet...

  • 17 September 2008 - 09:56

    Arnaud,Bianca &Fleur:

    HOe was het in Java en Bali?? Nog iets aan mijn tips gehad?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2009

The day after……

11 November 2008

Kamperen in the middle of nowhere

17 September 2008

Gewoon even boodschappen doen

12 Augustus 2008

Update uit de oven

06 Juli 2008

Dagje rijbewijs
Marieke en Jeroen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 47003

Voorgaande reizen:

27 December 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: