Dagje rijbewijs - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu Dagje rijbewijs - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu

Dagje rijbewijs

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Jeroen

06 Juli 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai


Zo dat is weer even geleden hè!? Alles goed met jullie daar? Ik ben de laatste tijd zoveel weg, lees: “op reis” geweest, dat het er niet meer echt van is gekomen een stukje te schrijven. Nu dan tussen de reisjes door toch even een gaatje gevonden om een stukje te delen met jullie.

Ben vandaag dus op pad geweest in de hitte (40 graden, jawel, mijn zonnebril sloeg meteen weer aan op het moment dat ik één teen buiten zette) om mijn rijbewijs te laten verlengen. Toen we hier in januari kwamen, heb ik een tijdelijk rijbewijs op een toeristenvisum gehad. Ja, ik ben nog steeds toerist (wie gelooft dat nou als je in mijn paspoort gaat kijken naar alle stempels….. maar goed…?)! Maar goed, ik dus op weg daarnaar toe. Eerst mijn handen verbrand aan het stuur, auwww. Ja het is dus echt waar wat die Amerikaan schreef. Heel de dag staat die zon op de auto te branden waardoor de temperatuur van alles in de auto afgrijselijk hoog wordt. Best lastig trouwens als je het stuur niet vast kan houden, want je wil natuurlijk wel zo snel mogelijk gaan rijden, anders doet de airco het niet en eindig ik zometeen met hetzelfde lot als die kat van die Amerikaan en dat willen we niet!. Dusss met wat rode vingertjes en een oververhit hoofd (vanwege alle voordringers bij stoplichten, die ik dan toch echt met mijn toeter goed moet laten weten dat het zo niet hoort, vind ik ….pfff als ik die toeter niet had….) daar toch aangekomen. Kon ik de ingang niet meer vinden, was allemaal verboden voor onbevoegden en zo… dus ik nog even in de zinderende hitte wat verder gelopen en aan zo’n beveiligingsmannetje gevraagd waar ik moest zijn. Deze was gelukkig erg aardig en liep een stukje met mij mee (door de felle warme zon) om verder te wijzen welk gebouw ik moest hebben. Kom ik daar in dezelfde wachtkamer als vorige keer. Toen moesten we voordat we daarheen mochten echter allerlei andere hokjes in… waar waren deze nu gebleven vroeg ik me af? In de wachtkamer zat het vol met mannen, veel Indiërs of Pakistanen of zoiets (sorry, kan ze nog steeds niet uit elkaar houden). Geen nummertjes, alleen stoelen met enorm veel mannen dus. Ik zie daar een man met een badge, die weet het vast wel. Dus ik aan hem vragen en hij wijst naar welk loket ik moet. Ik twijfel nogal omdat heel de wachtkamer volzit en ik dan opeens vooraan de balie sta. Maar hij wijst nog een keer en loopt uiteindelijk met me mee omdat ik toch blijf staan. Begint vervolgens in een taal waar ik natuurlijk weer geen hout van snap tegen die vrouw te praten, die hem zwaar geïrriteerd aankijkt. En ik stond erbij en keek ernaar…….
Uiteindelijk had hij het toch voor elkaar dat de vrouw aan mij vroeg wat ik wilde. Nou mijn rijbewijs verlengen zeg ik opgewekt (blij dat ik voor al die mannen toch geholpen wordt… als vrouw hoef je hier eigenlijk bijna nooit in de rij te staan, dat is dan wel weer heel erg aardig van ze hier….). Ze bekijkt mijn rijbewijs en zegt: “dat hoeft niet, je kan vanaf nu met je eigen rijbewijs uit je eigen land vooruit.”. Huhhhh? Hoezo dat? Ik heb een half jaar geleden toch niet voor niks een rijbewijs aangevraagd, er flink voor betaald en gekregen? Hoezo moet dat nu dan opeens niet meer? Nou.. het komt erop neer dat…. ze mij dat niet kon uitleggen, maar hoe ik ook probeerde, ze bleef erbij dat ik geen nieuwe nodig had. Tja, dat moet je dan maar geloven of niet? Dus ik weer weg….
Mijn flesje water dat ik bij me had, maar wat ik per ongeluk in de auto had laten liggen, kookte inmiddels, dus maar snel naar huis. Daar moest ik wel weer lachen. Wij wonen op de eerste verdieping, dus gaan altijd met de trap. Dat is dus echt niet normaal hier dat je met de trap gaat, maar ik denk dat ze eraan beginnen te wennen dat die domme Nederlanders met de trap gaan. Waarom zou je immers de trap pakken als je ook lekker lui met de lift kan? In het trappenhuis had ik eerder deze week de deur ook al eens opengedaan waarna er een enorm vieze lucht mij tegemoet kwam. Soort van (tenen)kaas ieuwww… Nu weer dus. En Jawel hoor, één trap op en daar zat hij weer…. Het mannetje van de wacht hier….. met zijn schoenen en sokken uit, handen tussen zijn hoofd, uit te puffen haha! Ik denk dat hij het warm had?…. Zijn sokken hingen te drogen op de trapleuning, bah! Ja ik lach nu wel, maar eigenlijk is het natuurlijk erg sneu voor dat mannetje. Hij moet hier heel de dag, of een deel daarvan de wacht houden, oersaai en veuls te warm asgutmijvraagt. Er zijn natuurlijk meer van die portiertjes van andere gebouwen, dus ze gaan nog wel een buiten staan kletsen… en dat is natuurlijk veel te warm!
Afgelopen week had ik een beetje ruzie geloof ik met een nieuwe wachter. Meestal blijven ze een paar weken bij hetzelfde appartementencomplex en dan vindt de grote wisseltruc plaats. Ik kwam dus thuis met de auto thuis… ik zal dit eerst even uitleggen… de parkeerplaats is afgesloten met een slagboom zodat alleen bewoners met een pasje daar op hun eigen plek kunnen parkeren. We hebben dus één plek, maar twee auto’s, een groene en een zilvergrijze. Nu hebben ze een keer in een schriftje het nummerbord, het merk en de kleur van de auto (de grijze stond er toen) opgeschreven. Tja die hoort er dus ook te staan en blijkbaar snappen ze niet dat je ook 2 auto’s kan hebben en er dus ook een andere kan staan. We hebben hier al een keer uitleg over proberen te geven, maar dat begrepen ze toen niet. Nu kwam ik dus thuis met de groene auto. Jeroen had de grijze met het parkeerpasje meegenomen. Het was rond half 2, dus spitsuur hier in de buurt met lunchers (die allemaal al dubbel geparkeerd staan op de weg, dus de kans op een plek is minimaal) en dus kon ik geen parkeerplek buiten vinden. Ik had al zeker 20 minuten rondjes gereden totdat ik weer langs de slagboom reed en zag dat er iemand naar binnen reed. Ik heb gas gegeven en ben erachteraan gereden. Dat mannetje stond toen echt vol verbazing te kijken, maar ik was het zo zat dat ik daar even s…. aan had. Komt ie vervolgens natuurlijk naar mij toe gerend. Wat is dit? Dat kan niet zomaar en nog veel meer wat ik niet helemaal verstond. Ik stapte gewoon uit en probeerde weer eens uit te leggen dat dit onze parkeerplek was, maar dat het pasje met de andere auto mee was en dat ik al veel te lang rondjes aan het rijden was en dat ik er klaar mee was. Hij mij mee naar binnen genomen en zijn grote schrift gepakt, nee het kon echt niet, er hoort een grijze auto te staan… jahhhaaaa dat weet ik, dat is onze andere auto, maar dit is onze plek, wij hebben 2 auto’s en blahblahblah….. nou hij begreep er niks van maar merkte ook wel dat ik de auto echt niet weg zou gaan zetten, dus uiteindelijk zei hij met een trillend stemmetje van boosheid dat ik hem mocht laten staan, maar als er een andere auto zou komen, van wie die parkeerplaats was!!!!, dan kwam hij me halen en moest ik de auto wegzetten, pfffff, oké is goed, doei! Deze heeft dus weer niks begrepen van mijn hele verhaal over 2 auto’s…. nou ja, volgende keer beter?
Zo ik ben er nu ook wel klaar mee,
Tot de volgende keer,
Ciao!










  • 06 Juli 2008 - 12:40

    Tante Els:

    een oplossing :
    kom gewoon met het vliegtuig naar Nederland, door liften naar Loon op Zand en alle gedoe even lekker vergeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2009

The day after……

11 November 2008

Kamperen in the middle of nowhere

17 September 2008

Gewoon even boodschappen doen

12 Augustus 2008

Update uit de oven

06 Juli 2008

Dagje rijbewijs
Marieke en Jeroen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 596
Totaal aantal bezoekers 47010

Voorgaande reizen:

27 December 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: