Kamperen in the middle of nowhere - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu Kamperen in the middle of nowhere - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu

Kamperen in the middle of nowhere

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Jeroen

11 November 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo allemaal!
Afgelopen weekend zijn we weer een weekendje weggeweest met BBQ en tent. Dit keer ging de reis naar Mussandam in Oman,als je op het kaartje kijkt is dat het uiterste puntje, boven Dubai, die eilandjes. Deze trip was al twee keer gepland, maar helaas tot nu toe nog niet doorgegaan. Nu gingen we dan echt…. vol verwachting, want ons was verteld dat het daar schitterend mooi zou zijn.
Mooi was het zeker! Het overtrof al onze verwachtingen moet ik zeggen.
Daar in dat plaatsje, Khasab, aangekomen, hebben we een heuse speedboot gehuurd, met stuurman natuurlijk. Stel je niet teveel hiervan voor hoor, was een simpel, maar erg leuk bootje, waar we precies met zijn allen opkonden. We hebben een tocht gemaakt daar van een uurtje of 3, langs indrukwekkende bergen. Heerlijk gezwommen en gesnorkeld en toen ook nog dolfijnen gezien. Die zwommen gewoon langs onze boot, echt super mooi om te zien!
Na de boottocht moesten we natuurlijk snel voor het donker een kampeerplek vinden.
In eerste instantie zijn we een stukje teruggereden naar een strandje dat we op de heenweg hadden gespot. Daar aangekomen echter bleek het geen zandstrand te zijn, maar schelpen en bleken de buren die daar in hun auto zaten er toch wel heel bijzonder en apart, lees eng, uit te zien. Dit was het dus niet, dus we zijn weer weggegaan en zijn toen maar de bergen ingereden.
Net voor de schemering echt inviel kwamen we bij een plek met allemaal van die woestijnbomen en…. jawel geiten. Dit leek ons een prima plek om ons kamp op te slaan. Snel voor het donker de tenten opgezet, BBQ aan en kampvuur gemaakt, stoeltjes uitgeklapt…
Zo de avond kan beginnen. Ware het niet dat kamperen met de aanwezigheid van hele brutale geitjes of waren het bokjes, ik geloof niet dat onze biologische kennis zover reikte om het verschil te kunnen zien, heel wat vaardigheden vereist die wij in het dagelijks leven niet toepassen!?
Er was er één in ieder geval zwaar irritant! Dat beest bleef maar terugkomen en was me toch brutaal! Hij at bijna het vlees van je bord af! Wel erg gelachen wat dat onder sommigen van ons naar boven brengt. We hebben ons menigmaal afgevraagd hoe je het naar je kinderen verantwoordt als papa met een stok hard schreeuwend kssst, kssst …. achter een, in de ogen van die kids lief klein geitje/bokje aanloopt, haha! En die papa’s en mama’s maar tegen hun kids zeggen, lief zijn…, zachtjes aaien…., niet slaan….! En vervolgens loopt papa die geit met veel kabaal met een stok te slaan! Mmm….
Moet zeggen het was echt hilarisch, we hebben enorm gelachen en hadden zo heel de avond een leuk gespreksonderwerp. Kan je nagaan, zit je lekker in je achtertuin te genieten van het heerlijke zomeravondje, zet er opeens iemand een tent op in je tuin en gaat vervolgens hard schreeuwend achter je aan rennen met een stok, om je vervolgens ook nog een paar flinke rake meppen te verkopen en je te verjagen, haha!
Ook wel grappig om te zien wat een helden we waren. De vrouwen bemoeiden zich zowieso niet met die geit. Die waren bezig met eten / kids en tegen de mannen zeggen dat ze die k..geit (dat werd toen de kinderen in bed lagen zijn bijnaam) moesten wegjagen. De mannen zaten elkaar aan te wijzen en op te jutten om dat beest te verjagen, maar eigenlijk waren ze er allemaal een beetje bang voor, de helden, haha!
Aan de andere kant had het ook wel wat, de volgende ochtend wakker worden en het eerste dat je ziet als je je tent open ritst is een geit die je vragend aankijkt en hoopt dat je hem wat te eten geeft, hihi. Ook zaten ze in, ja je leest het goed, in de bomen. Erg apart, vraag me nu nog steeds af hoe dat kan, maar ja….
Kamp weer ingepakt en nog een heerlijk dagje met de 4x4 de bergen in. Ook weer supermooi, wat een woest landschap zeg! Ook nog een keer een pad met twee auto’s naar boven gereden om daar van een geweldig uitzicht te genieten. Was eigenlijk bedoeld als wandeling naar boven van 40 minuten heen en 40 minuten terug, mwahhh …..dat leek ons wat veel…… haha! We beginnen al trekjes van die Emirati hier te krijgen geloof ik (als ik de auto niet uit hoef, doe ik dat niet en parkeer ik hem recht voor de deur).
De auto vond het wat minder geloof ik, hij kraakte aan alle kanten en eenmaal boven gekomen na een erg lange, rotsige en steile weg, (je zal dat hebben moeten lopen, zeg….pfff), hield de weg op!!!! Alleen maar rotsen, oeps. Draaien was op die plek geen optie, dus dat werd achteruit. Wat een belevenis zeg… best wel zweten, maar Jeroen was een superchauf!
Eenmaal op een lager gedeelte gedraaid konden we verder hobbelend over de rotsblokken weer terug naar beneden.
Nog een lange weg terug naar huis, maar het was het zeker waard. Wat een weekend weer zeg! Super!
Tot snel!

• 11 November 2008 - 08:28

Minjon:

Super foto's! En die geit in die boom....

• 11 November 2008 - 11:32

Jan-Neeltje:

prachtige foto's en mooie belevenis.
    Groet en tot overmorgen.
    Liefs

• 12 November 2008 - 11:16

Ilse:

Niet verkeerd Majoie, ik zou de hele week van die weekendtripjes maken als ik jou was! Alleen van die boomgeit snap ik niet veel, toch een raar volk die arabierse geiten?! Gr. Ilse, Daantje en ?

• 12 November 2008 - 20:01

Tante Riet:

Heb met plezier je verhaal gelezen.Heb je mijn briefdje ontvangen per email?