Veel te grote "Gooische-Vrouwen-auto" - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu Veel te grote "Gooische-Vrouwen-auto" - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu

Veel te grote "Gooische-Vrouwen-auto"

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Jeroen

09 Maart 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo!

Gisteren hebben we dan eindelijk een auto gekocht! Wat een bevalling is dat hier zeg, zoveel keuzes en zo veel minder duur dan in Nederland dat je ook nog gaat overwegen om een nieuwe te kopen. Dat scheelt toch maar heel weinig met een auto die al van iemand anders is geweest zijn we achter gekomen. Gisterenochtend gingen we dus weer op pad, opnieuw op zoek naar een tweedehands-auto. Het verschil met de vorige keren was dat we hadden afgesproken dat we er nu echt één zouden kopen, of twee, want we hebben er eigenlijk twee nodig, gezien het feit dat je hier niks kan zonder auto. Ja… je kan natuurlijk met de taxi, maar die is vaak op spitsuren erg moeilijk (lees niet) te krijgen, dus niet handig…. Ohoo… we beginnen al echt verwend te raken hè, hihi.
We hebben laatst illegaal (we bleken achteraf niet verzekerd te zijn voor off-road, oeps….) ontdekt dat off-road rijden erg leuk is! Iedereen doet dat hier dus ook in het weekend. Lekker de woestijn in. Ik dacht altijd dat de woestijn gewoon heel veel zand was. Dat is dus niet zo, er zijn heel veel soorten woestijn, van ruige rotsen en bergen tot alleen maar zand. Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd dacht dat ik geen behoefte had om in dat zand te gaan rijden. Maar…. je wordt wel snel aangestoken. Als je iedereen hoort praten over hun supergave woestijntripje dat ze het weekend hebben gemaakt… tja en als je hier dan toch bent……. Dus wij wilden ook, net als ieder ander een 4-wheel drive. Tot nu toe reden we in een hele leuke, voor hier kleine (alhoewel voor Nederlandse begrippen ‘normale’) Jeep. Die stond bij Jeroen zijn werk nog beneden in een garage en daar mochten wij zolang gebruik van maken. Een Cherokee Sport, leuk Jeepje en prima voor off-road. Dus wij dachten die ook even te gaan kopen. Laat dat even maar achterwege. Er zijn toch heel wat garagebezoekjes aan vooraf gegaan. Maar goed, we hebben dus gewoon een hele nieuwe gekocht, die wel iets groter is uitgevallen dan die leuke, lieve, kleine Jeep. Een echte, veel te grote “Gooische-Vrouwen” auto, een Jeep Grand Cherokee. Haha! Echt belachelijk en absurd, maar ja, je leeft maar één keer hè! En je moet toch wat? (Nee hoor, ben maar niet bang, we lopen nog gewoon IN onze eigen schoenen en heten nog steeds Jeroen en Marieke…oké, soms mister en miss ervoor dan….). Ik weet niet of ik volgend jaar nog wel in Veldhoven mag komen werken…. Kom ik daar misschien met een enorme grote Jeep aanrijden, dan val ik wel een beetje uit de toon….. willen ze me dan nog wel kennen? Eigenlijk moet ik dan zeker in het Gooi gaan wonen hè?
Normaal gesproken zijn wij helemaal niet zo van de auto’s, maar dit is wel grappig om dit één keer in je leven te kunnen doen. En ik hoor er nu hier in het verkeer tenminste echt bij hè, kunnen ze me nog minder makkelijk van de weg afrijden, haha! Het grappige hier is dat bijna alle vrouwen dus een grote 4-wheeldrive rijden… een beetje de omgekeerde wereld…. Maar ja wat wil je met dit verkeer. Als je niet een grote dikke en vooral veilige auto hebt, is het levensgevaarlijk. Niet alleen de auto’s zijn hier dus belachelijk goedkoop, maar ook de benzine! Ik denk dat er nu enkele mensen op mijn werk even niet verder moeten lezen…..
De benzine is hier namelijk goedkoper dan water, haha! Onvoorstelbaar! Ik geloof dat je ongeveer 6 Dirham per Gallon betaalt (een gallon is dacht ik bijna 4 liter). Dat is dan grofgerekend 0,20 / 0,25 eurocent per liter… Echt bizar. Vandaar dat er hier zoveel Hummers en andere grote bakbeesten rondrijden. Ja… en wij doen daar nu vrolijk een jaartje aan mee, erg hè? Een container met olie naar Nederland sturen is nog niet gelukt, helaas…. Tja alle containers zijn steeds bezet, ik weet ook niet hoe dat komt… hihi.
Komende woensdag of donderdag krijgen we de auto, dus dan kunnen we dit weekend nog off-road gaan rijden hoop ik. Dat ligt er natuurlijk aan hoe snel we de verzekering, betaling en een Salik-Tag (tol-sticker) kunnen regelen. Ben benieuwd hoeveel toestemmings-brieven we nu weer nodig hebben…. We hebben dan in ieder geval wel een auto die we kunnen verzekeren voor off-road rijden. Dat kon met die van het werk van Jeroen dus niet. Nu kunnen we dus binnenkort ook een dagje een cursus (zand)woestijn-rijden gaan doen (mijn cadeau voor Jeroen zijn verjaardag). Ik heb er nu al zin in!
Dit was wel weer even genoeg blahblah voor vandaag (anders denken jullie zo nog dat wij het een beetje hoog in onze bol hebben gekregen hihi). Volgende keer meer, eerst een weekje relaxen met Minjon, die ons komt bezoeken. Ik heb er zin in!
Tot slot dan nog de vraag aan de meiden van mijn hockeyteam, wat hebben jullie gedaan vandaag? Toch zekers wel gewonnen hoop ik he? Ik mis het hockeyen en de gezelligheid wel!

Groeten en tot snel!









  • 10 Maart 2008 - 08:07

    Fianne:

    Ha zandhappertjes,
    Ik ben wel benieuwd naar een foto van jullie met vette bak. Sowieso zijn foto's leuk.
    Tot skype's Fianne

  • 10 Maart 2008 - 09:23

    Mascha:

    Ha die marieke!!

    Geweldig die verhalen. Geniet maar even van de goedkope benzine, hier is ie niet betalen. Afgelopen zondag helaas, helaas verloren van Waalwijk. Eerste helft ging goed, tweede wat minder. Dus eigenlijk heb je niets gemist. Wij jou wel! Veel pelzier daar in dubaii en niet te veel zandhappen!!

    Groetjes mascha

  • 10 Maart 2008 - 18:45

    Minke:

    Nou, Marie... bij Were Di ben je zelfs in zo'n wagen welkom hoor!!! We missen je wel hoor! En al die blessures en zwangeren maken het team nog kleiner... Maar ja, we gaan weer onze uiterste best doen!!
    Have fun daar!!
    Minke

  • 14 Maart 2008 - 19:17

    Tante Rietje Online:

    Jullie hebben een leuke auto zeg, ik ben nu online dus ik ga jullie verhalen zeker bijhouden Tante Riet en Ome Jan Online

  • 19 Maart 2008 - 11:28

    Tante Els:

    Schaam je niet , het is de kansen die zich voordoen, letterlijk op je weg komen,aangrijpen.Als je straks hier weer met de fiets in de regen moet is het dat wat je geboden wordt!!!
    Ik ga lekker naar vietnam, heb wel net in een hagelbui geprobeerd de stoep te vegen!!!
    Groet uit Boxtel, van tante Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2009

The day after……

11 November 2008

Kamperen in the middle of nowhere

17 September 2008

Gewoon even boodschappen doen

12 Augustus 2008

Update uit de oven

06 Juli 2008

Dagje rijbewijs
Marieke en Jeroen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 47033

Voorgaande reizen:

27 December 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: