Rashid Centre en familie van His Highness - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu Rashid Centre en familie van His Highness - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu

Rashid Centre en familie van His Highness

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Jeroen

14 Februari 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo weer!

Dat is snel hè! Ik ben gisteren weer bij het Rashid Centre geweest, waar ik als vrijwilliger aan de slag kan. Vandaag had ik een gesprek met de mevrouw die het vrijwilligerswerk daar regelt. Zij heeft me een rondleiding gegeven. Bij de klas aangekomen waar de moeilijkheden zijn, werd me meteen gevraagd of ik vandaag tijd had om te blijven. Nou…. toevallig was net voor mijn vertrek mijn luch-afspraak afgezegd, dus ik had wel tijd J. Ben dus meteen gebleven, haha! Die mevrouw die mij rondleidde deed de deur van die klas op een kier open en riep de leerkracht, waarna ze de deur meteen weer dicht deed. Ze vertelde mij dat er een jongen in de klas zit die het nogal heeft op jonge vrouwen, haha! Hij komt op je af, omhelst je en knuffelt je en wil je zoenen…. Om je vervolgens niet meer los te laten. Nou….. dacht ik…. Haha! Nee hoor… En inderdaad de leerkracht deed de deur open en meteen daarachter stond die jongen dus, die ze echt met man en macht tegen moesten houden! Ik kreeg meteen instructies: “vooral van je afhouden, wegduwen en “stop” zeggen”. Oké, dacht ik, dat kan ik wel… maar helaas… hij was echt snel moet ik zeggen, haha, voor ik het wist had ik een ‘hug’ te pakken!
Ik moet zeggen het waren wel heel andere kinderen dan ik verwacht had. Ik ben in Nederland gewend met kinderen te werken met een redelijk IQ en waar je aan de buitenkant weinig aan ziet. Nou dat is hier anders. Een klasje van 6 jongens in de leeftijd van 12-16 jaar, die allemaal wel iets hadden, van Cerebral Palsy tot Down-Syndrome. Er het niveau van deze jongens ligt erg laag. En dan is het ook nog zo dat de twee jongste jongens erg moeilijk zijn… zij halen het niveau omlaag en slurpen de aandacht op van de twee leerkrachten die ze anders aan andere kinderen zouden moeten besteden. Een andere jongen pakte steeds mijn hand vast en wilde mij dan ergens mee naar toe slepen. Hij zei dan iets wat ik totaal niet verstond. Hij kon dus niet goed praten, riep eigenlijk steeds hetzelfde woord. Dan was er nog een jongen die steeds de anderen pest. De leerkrachten proberen hem dan ook zoveel mogelijk bij de anderen weg te houden. Wanneer ze even weg zijn, schijnt het ruzie te zijn omdat die anderen kinderen natuurlijk op hem reageren. Telkens als hij langs een ander kind loopt, mept hij dat kind keihard op zijn hoofd! Sorry, maar ik heb verschillende keren echt heel hard in mezelf zitten lachen. Op de terugweg in de auto heb ik erg hard gelachen moet ik zeggen…. Wat een grappige kinderen en wat een zootje…… Het kan ook zijn dat het vandaag anders was dan anders. De dingen die ze normaal deden, deden ze vandaag namelijk niet omdat ze ‘weer’ bezoek zouden krijgen! Dit keer zou het Egyptische voetbalteam, dat net de Africa-cup gewonnen heeft langskomen met het hoofd van het consulaat hier in Dubai, een belangrijk man, en familie van Sjeik Maktoum…..Wow! dacht ik toen ik dat hoorde, bof ik even, dit is echt niet normaal! En dat ga ik meemaken? Weer een cameraploeg? Mmm krijg ik een tweede kans hier om op tv te komen? Ze waren, natuurlijk, zou ik bijna zeggen wel weer een uur te laat. Opeens kwamen er dus weer van die jurken binnen! De oprichter van het centrum en zijn vrouw, het hoofd van het consulaat hier (die gaf mij zelfs een hand, haha!) en een familielid van UAE Vice President, Prime Minister and Ruler of Dubai His Highness Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum (zo wordt deze goeie man steeds in volledige titel in de krant vernoemd hihi)! Dat ik dat mag meemaken!!! Iedereen was echt helemaal uitgelaten (en ik ook, al moest ik vooral heel hard lachen omdat ik hier weer in was beland, hoe krijg je het voor elkaar?)! Helaas bleken de voetbaljongens het bezoek toch op het laatste moment gecancelled te hebben (de vorige afspraak zal wel uitgelopen zijn…. Of het verkeer stond vast? Klinkt ook heel plausibel….). Helaas dus….. ik had het wel grappig gevonden. Jeroen zit nu namelijk voor vier dagen in Cairo. Die zei nog voordat hij wegging dat het daar wel feest zou zijn omdat ze kampioen waren geworden, haha! En dan zou ik kunnen zeggen als hij terug kwam uit Cairo dat Ik ze gezien had, hihi!
Al met al een zeer enerverend dagje! Ben bijna benieuwd naar de volgende…….

Groeten en tot snel!



  • 14 Februari 2008 - 08:51

    Mascha:

    Hoi Marieke,

    Wat een geweldige verhalen!!!!!Hier gaat alles zijn naormale gangetje, alhoewel het eerste lente zonnetje wel erg vroeg was dit jaar. Veel plezier daarginds!

    groetjes mas

  • 14 Februari 2008 - 12:26

    Charlotte:

    Hoi Marie en Jeroen,
    Alles nog steeds leuk daar ? Als ik zo al die verhalen lees lijkt het me van wel. Hier alles ook ok, geen carnaval gevierd dit jaar maar lekker geskied. Ook leuk.Lonneke is ziek, heeft denk ik een virusje opgepikt in het hotel. Die zotte oostenrijkers stoken die hotels ook zo warm,Dubai is er niks bij. Nou tot een volgende kee rmaar weer.Groetjes
    Charlotte, Hank en de kids

  • 14 Februari 2008 - 15:02

    Monk, Marie En Minke:

    Haaaai,

    De groeten van ons uit een koud Tilburg!!! Jullie hebben 't daar geweldig... da's heerlijk! Houden zo!

    Monique, Marieke en Minke

  • 14 Februari 2008 - 22:53

    Minjon:

    Altijd handig om kennissen te hebben in hogere kringen. Heb je meteen gevraagd aan His Highness Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum of ik in z'n Hummer door de woestijn mag crossen als ik er ben?

  • 17 Februari 2008 - 21:36

    Pa Jan En Ma Neeltje:

    Fijn Marieke, dat je in je vak nieuwe ervaringen kunt opdoen.
    Wij wensen je een aangenaam weekje met je vader en Margret en hopen dat Jeroen daar ook nog wat van kan meemaken, op weg naar .....de 23e !!!
    Lieve groeten

  • 20 Februari 2008 - 12:45

    Ingeborg:

    ha ha, dat is nog eens wat anders dan die lieve kinderen hier!! En kon je die jongen nog een beetje van je afhouden, of ben je heleemaal platgeknuffeld? En kon je nog wat adviezen geven.. (zet ze maar allemaal op de gang..haha)
    Liefs Ingeborg..mijn eigen boevenkinderen roepen weer..

  • 22 Februari 2008 - 13:09

    Ingrid:

    Ha Marieke,
    Klinkt heel spannend al die verhalen van jou. Weer heel anders werken dan met de leergestoorde kinderen, toch? Veel plezier!

    Groetjes Ingrid

  • 26 Februari 2008 - 14:53

    Kiki:

    Heee Marie,
    Zo te lezen vermaak jij je goed daar! Genoeg te beleven, de kinderen van je af meppen, hihi.
    Geniet ervan, ik blijf je verhalen lezen.
    groetjes
    Kiki

  • 26 Februari 2008 - 18:28

    Snelske:

    Heeee Mijn vreugde,

    Vermaak je je een beetje? Zo te lezen wel he! We zijn weer begonnen met hockeyen, we trainen op woensdag met D6 misschien lukt het dan om een training vol te krijgen hahah Ik was de 1e al meteen vergeten, erg jammer, heb je al gehoord dat er weer 2 zwangere zijn in het team? Kool en Emilie, leuk he, dus niet te lang wegblijven hoor, we kunnen je niet missen in het veld.

    Geniet ervan!

    liefs Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2009

The day after……

11 November 2008

Kamperen in the middle of nowhere

17 September 2008

Gewoon even boodschappen doen

12 Augustus 2008

Update uit de oven

06 Juli 2008

Dagje rijbewijs
Marieke en Jeroen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 47029

Voorgaande reizen:

27 December 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: