Peijnenburg peperkoeken en beamers - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu Peijnenburg peperkoeken en beamers - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu

Peijnenburg peperkoeken en beamers

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Jeroen

12 Februari 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo allemaal!
Zo dat is weer even geleden! Ben ik weer met mijn verhalen…..
Ik heb gisteren boodschappen gedaan in de supermarkt hier beneden. Ieder dag ontdek ik weer andere lekkere dingen, wel of niet uit Nederland. Veel producten hier komen dus gewoon uit Nederland. Zo kan ik me de eerste trip naar de supermarkt nog herinneren. Tomaten uit Nederland, champignons uit Nederland, verse kruiden uit Nederland, Unox rookworst uit Nederland, stroopwafels uit Nederland, kaas uit…. ? juist ja…. Edam of Gouda. Ze hebben hier zelfs de rolmopsen die ze op mijn werk hadden bij de verrassingslunch voordat ik vertrok naar Dubai. Daarvan dachten ze dat ik die daar echt niet zou kunnen kopen… nou wel dus… je kan het zo gek niet verzinnen of je kunt het krijgen. Zelfs de Peijnenburg peperkoek hebben ze af en toe. Ik zeg af en toe omdat de meeste producten hier met een lading op een boot aankomen. Dat betekent dat er dan opeens heel veel van is. Maar ja…. met producten die gewild zijn, zoals blijkbaar de peperkoek van meneer Peijnenburg, moet je snel zijn. Blijkbaar is er een heel sms-netwerk onder de Nederlanders dat zijn werk doet wanneer de peperkoeken zijn gearriveerd. Al die Nederlandse expat-vrouwen sms-en elkaar: “er is weer peperkoek bij de Spinneys (een grote supermarkt)” waarna ze massaal naar de Spinneys rennen om de peperkoeken in te slaan. Je kan het dus al raden dat ze dus nooit lang in een schap liggen, haha! Maar om even terug te komen op de boodschappen van gisteren…. Die was ik dus bijna kwijt! Ik stond dus bij de kassa af te rekenen en ik had, naast eten voor die avond, een pak met 6 van die anderhalve literflessen water bij me, erg zwaar ja… Sta ik daar met dat onmogelijke geld te prutsen terwijl mijn boodschappen worden ingepakt. Heb ik betaald, wil ik weglopen… mmm: “waar zijn mijn boodschappen?” Die had die meneer die ze had ingepakt dus vast… hij stond al bij de uitgang naar het parkeerterrein, waar ik helemaal niet heen moest, te wachten. Erg aardig meneertje, maar ik woon hierboven, dus je hoeft de boodschappen niet naar mijn auto te brengen. Nou voordat hij dat begreep…. ? Hij keek me erg raar aan toen ik de boodschappen bijna uit zijn handen trok en de andere kant opliep…. Zal wel gedacht hebben: “wat een raar mens”. Ze zijn hier echt zo behulpzaam en aardig, dat is bijna niet normaal. Ik zie dan ook regelmatig van die engelse vrouwen die helemaal niet aardig doen tegen die mannetjes en ze echt commanderen dat ze die boodschappen moeten dragen. Zij weigeren zelf ook maar iets te dragen. Dat vind ik echt bizar! Oké, het is redelijk normaal hier dat er bijna altijd wel een mannetje staat om je boodschappen in te pakken en anders doet de kassa meneer of juffrouw het wel voor je. Het is bijna raar dat je het zelf doet….. maar dan nog… het zijn wel mensen.

Vorige week ben ik met een Nederlandse naar de school van haar oudste dochter geweest om die op te halen. De dochter is 4 jaar en zit dus eigenlijk op de kleuterschool. Nou ben ik in Nederland gewend dat kleuterscholen of scholen in het algemeen niet zo groot zijn. Nou…. Dat is hier wel anders… ik schrok me dood en heb de eerste 10 minuten alleen maar met verbazing staan kijken en erg hard gelachen. Echt niet normaal! Een echt belachelijk grote school, met een binnenzwembad, een buitenzwembad, een binnen sportzaal met alles erop en eraan, een buitensportveld, een speeltuin waar je u tegen zegt met apparaten die we in Nederland misschien in een luxe pretpark tegenkomen. Ow ja… er waren ook nog enkele klaslokalen…. Haha! Ik heb dus een tijdje op mijn tenen gestaan om door het raampje van het klaslokaal te kijken. Die kinderen zijn vier!!!!! En ze zaten allemaal naar een groot scherm, jawel, een heus touch-screen te kijken. Daarboven hing een beamer en de juf wees iedere keer een letter / woord aan dat de kinderen dan hardop moesten zeggen in koor! 4 jaar zei ik hè! En dan al letters leren en zelfs al een beetje leren lezen! En dat op een touch-screen, geen krijtborden dus! IK zat niet op een stoel, anders was ik ervan af gevallen! Ik vroeg me dus echt af hoe zo’n kind nou ooit nog in Nederland naar school zou moeten…. Dat is toch wel heeeel erg saai lijkt me! En dan de weg ernaar toe, dat was ook hilarisch. Heb je dus zo’n luxe gebouw en dan moet je eerst om op school te komen, een paar minuten door het zand rijden. Vandaar al die grote 4-wheel drives zeker! Ja die heb je wel nodig! Dat is ook echt niet normaal wat je daar ziet. Komt er een hele grote dure auto aanrijden, stapt de meneer achter het stuur uit om de deur open te doen voor het kind dat achterin zit…. Tja, sorry dat ik het allemaal zo bizar vind, maar het is mij nou nog nooit overkomen dat ik door mijn chauffeur op school ben afgezet.

Nou dit was het weer voor vandaag, genoeg bizarre wetenswaardigheden uit Dubai, deze week wellicht meer!

Groeten en tot snel!


  • 13 Februari 2008 - 14:26

    Tante Els:

    ja je ziet dat het begrip "normaal"toch wel heel relatief is...., gaan die europese of ned. kinderen ons nog wel ooit normaal vinden, ik geloof er niks van ......wij worden zo vanzelf ontwikkelingsland!!groetjes en denk je aan reactie op eerdere bericht (27/1??)
    tante Els

  • 13 Februari 2008 - 14:31

    Tante Els:

    nog een keer : Hartelijk Gefeliciteerd met de verjaardag van Broer Paul !!

    En hebben jullie al een "gewoon-normaal!!!) huisadres met een postcode en zo iets nederlands of is dat wereldwijd?
    Groet en nogmaals Proficiat, ik eet op zo'n dag beschuit met muisjes
    Tante Els

  • 15 Februari 2008 - 18:45

    Ma Neeltje En Pa Jan:

    Lieve Marieke,
    Je doet zo wel ervaring op ! We spraken vandaag Jeroen in Cairo !!!, maar wilden ook jou feliciteren met de verjaardag van Paul....tenslotte toch partner ....
    We genieten van je verhalen ook hier op |Gran Canaria. Liefs van ons ! en gezellig verblijf met je vader en Elisabeth.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2009

The day after……

11 November 2008

Kamperen in the middle of nowhere

17 September 2008

Gewoon even boodschappen doen

12 Augustus 2008

Update uit de oven

06 Juli 2008

Dagje rijbewijs
Marieke en Jeroen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 47029

Voorgaande reizen:

27 December 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: