Boeren in de taxi en theedoeken... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu Boeren in de taxi en theedoeken... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu

Boeren in de taxi en theedoeken...

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Jeroen

04 Februari 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

hallo allemaal!

Lekker biertjes aan het drinken jullie daar?
Ik ben vandaag weer eens op pad geweest met de taxi. Ben er nu een beetje achter waarom al die taxichauffeurs zo voordringen.... Het "Greensstoplicht", dat wij meestal nodig hebben om onze wijk uit te komen, is in heel Dubai bekend als "HET" stoplicht! Dat is echt een drama! Er staat altijd een enorme rij en je moet er erg lang wachten totdat het moment aanbreekt dat er, ik denk een stuk of 6 auto's door kunnen rijden. Erg irritant dus. Die taxi's gaan daar dus niet netjes achter in de rij staan, maar rijden naar voren om zich er vooraan tussen te proppen. Die van vandaag deed dat dus ook.
Toen ik instapte rook het er al niet fris.... en toen liet hij ook nog eens een keiharde boer.... nou ja zeg! was bijna uitgestapt! maar ja dan sta ik daar, dus toch maar niet.....
Ik moest namelijk naar een centrum waar ze met kinderen werken met leerproblemen en allerlei andere ontwikkelingsproblemen. Ik had een gesprek met de "head teacher". Kwam ik daar netjes op tijd aan, moest ik even wachten daar in die hal. Oke, ik daar gaan zitten en wachten. Ik zag allemaal mensen druk aan het bellen en roepen, ik dacht nog... "nou, is dat normaal hier?". Opeens rent er een man bellend naar buiten met een man die bij de deur stond. Komt er een hele delegatie met theedoeken aan! ik dacht "nu zal je het krijgen, wat is dit?" Komen die voor mij, haha? Nou dat was nou ook niet nodig hoor.... hadden ze niet hoeven doen. Maar goed, theedoeken dus met hele mooie jurken en een cameraploeg! Ik was er op het juiste moment! Nog leuk in de camera zitten lachen.... haha! Nee hoor, grapje.... Echt leuk om te zien. Later hoorde ik dat het een televisiezender was, die publiciteit wilde geven aan het centrum, maar ze waren er een uur te laat, vandaar dat er allemaal zoveel stress was. Het gesprek ging goed. Verder weet ik (natuurlijk zou ik bijna zeggen) niets, behalve dat ik volgende week woensdag een gesprek zal hebben met iemand anders. De "head teacher" had wel een leuk voorstel. Er was een erg moeilijke klas, met jongens tussen de 10 en 12 jaar met veel uiteenlopende gedragsproblemen. Of ik daar eens wilde observeren en wilde meedenken. Nou dat lijkt me best leuk. Volgende week dus meer. Dit was het weer voor vandaag,

groeten en tot snel!

  • 04 Februari 2008 - 16:46

    Marcia:

    Theedoeken, Sjeik ... Road, blind dates, volgens mij begin je daar aardig te wennen, Marieke! Leuk om te horen dat je een gesprek hebt gehad in dat centrum. Jammer dat die cameraploegen niet voor jou kwamen, als expat vrouw zou je toch een bezienswaardigheid moeten zijn of heb ik het niet helemaal begrepen.

    Nog even skypen vorige week is niet meer gelukt; het liep hier redelijk uit de hand. Wel (heel laat!) nog van harte gefeliciteerd - ik wist helemaal niet dat jij vorige week ook jarig was!

  • 04 Februari 2008 - 18:52

    Jan:

    Wat is dat nou weer, ben je plotsklaps flexibel Marieke!? Ik weet niet of we dat bij Herlaarhof wel kunnen handelen hoor, haha! Leuk om langs deze weg je verhalen te kunnen volgen.

  • 05 Februari 2008 - 09:58

    Mascha:

    Leuk om al jullie verhalen te lezen!! Nou hier in kruikenstad gaat het laatste dagje carnaval beginnen! Ik zal er 1 op juliie drinken.
    groetjes Mascha

  • 06 Februari 2008 - 17:08

    Hankl Und Charlotti:

    Hallo, gruss vanuit Lermoos. Hier geen theedoeken maar ingeslapen dorpelingen die zich in het winter seizoen als skilehrer uitgeven. De prestatiedrang heerst zelfs onder hen. Ben al 2 keer uit de groep gezet omdat ik het gemiddelde naar beneden bracht. Volgend jaar kom ik wel in Dubai skieen. Groeten de Oosterbaantjes

  • 07 Februari 2008 - 08:06

    Ingeborg:

    Ha die Marieke. Leuk dat je een gesprek hebt gehad. Kinderen met gedragsproblemen daar kun je wel wat mee. Al zullen ze daar wel op een hele andere manier mee omgaan. Misschien hebben die kinderen wel allemaal die theedoek net voor hun ogen zitten, kunnen ze niks zien en vandaar dat ze zo lastig zijn.. Tip van Marieke: doe die theedoek eens af...
    Hee en weet je wat ik vanochtend heb gezien?? Een hertje!! Die stak voor mijn auto over. Zo, maak ik ook nog eens wat mee, he?!
    Tot de volgende keer
    Liefs Ingeborg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2009

The day after……

11 November 2008

Kamperen in the middle of nowhere

17 September 2008

Gewoon even boodschappen doen

12 Augustus 2008

Update uit de oven

06 Juli 2008

Dagje rijbewijs
Marieke en Jeroen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 47033

Voorgaande reizen:

27 December 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: