Verjaardag, blind-dates en meer - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu Verjaardag, blind-dates en meer - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu

Verjaardag, blind-dates en meer

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Jeroen

30 Januari 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo allemaal!

Bedankt voor al jullie verjaardagswensen in de vorm van kaartjes, mailtjes, telefoontjes en skypjes! Erg leuk! Ik had toch echt het idee dat ik hier niet alleen met Jeroen mijn verjaardag aan het vieren was! Veel van jullie wilden weten hoe ze dat hier vieren… nou geen idee… :)
Jeroen heeft ’s morgens boodschappen gedaan en 5 gebakjes, je weet wel van die gebakjes met vruchten erop, gehaald. Ik kreeg namelijk Nederlands bezoek! Nee….. niet van Bea (al is die morgen wel jarig)….. Ik heb hier een zus van een oud-huisgenootje, die hier ook woont, ontmoet. Niet toevallig hoor, het was allemaal gepland. Haar ouders waren bij haar op bezoek en zij zijn met zijn drieën bij mij komen koffiedrinken. Erg bizar, mensen die je niet kent op de koffie, maar wel erg leuk! Dat is toch een beetje mijn ‘way of life’ op dit moment. Ik ben goed aan het blind-daten, haha! Morgen weer een ‘date’ met een meisje dat hier ook net is. Ze schijnt van mijn leeftijd te zijn. Ik weet alleen haar naam en telefoonnummer, heb haar dus gewoon maar gebeld gisteren en we hebben voor morgen afgesproken. Ben benieuwd….

Vanmorgen ben ik met de vrouw van de baas van Jeroen (zij is Nederlands, woont hier al bijna 2 jaar en rond de 37, net iets ouder dan ik dus) lekker naar het openbare strand geweest. Het was echt heerlijk weer. Ze kwam mij om negen uur halen, we zouden de honden op het strand uit gaan laten, 2 labradors, Gijs en Gabber een witte en een bruine voor de hondenliefhebbers (Miriam niet jaloers worden hè?!?). Ik had al de instructie gekregen dat ze dus niet! luisteren als ze met zijn tweeën zijn, haha! Ze zijn er samen ook al regelmatig vandoor gegaan…. (net als in de film….) Spannend dus. Maar goed, ze kwam dus om negen uur omdat er dan nog geen mensen op het strand zijn. Honden zijn hier dus te strengste verboden op het strand, vandaar. Je loopt het risico dat je dan een flinke boete krijgt en dat ze je honden in beslag nemen…..om ze dan later af te maken. Wij lekker wandelen op het strand, honden een beetje samen in de zee aan het spelen, zien we opeens een politieauto het strand oprijden….. ohohhhhoooo. Nu zijn we de sjaak dachten wij. Snel die honden geroepen. Eentje luistert dus een beetje, dus die kwam uiteindelijk wel, de andere speelde vrolijk verder……maar het lukte om die uiteindelijk ook te vangen en aan te lijnen. Wij maar heel braaf met honden zo ver mogelijk van die politie auto weggelopen. Ze stonden daar gewoon te kijken, maar deden gelukkig niets. Wij dachten later dat zij zich rot lachten omdat wij met twee wilde honden, die dus nooit aan de lijn lopen, moeilijk liepen te doen, haha! Honden snappen ze hier sowieso niets van. Een hond, die heb je toch niet in je huis??? Doe niet zo raar! Wat moet je nou met een hond? Vies ding!
Het is overigens wel erg leuk dat je hier gewoon van de weg afrijdt, door een soort van duin / stuk woestijn om bij het strand te komen. Je kan met je Jeep gewoon tot aan het water rijden, erg bizar! Dat mag dan weer wel, net als kamperen op het strand en BBQ-en.
Op de heenweg werd ons de chaos in het verkeer en de rijstijl van bepaalde mensen weer erg duidelijk. We reden bij mij de buurt uit. Dan staat er dus een enorme file om die Sjeik … Road op te komen. Wij reden dus tegen de file in, op de andere weghelft (beide weghelften hadden maar 1 baan). Komt er opeens een hele grote Jeep op ons afgereden…(net iets groter en duurder dan die van ons….) die stopt dus gewoon voor onze neus en begint te toeteren! Ja daaaaagg…. wij terug toeteren… jij rijdt op de verkeerde weghelft tegen het verkeer in om heel aso niet in die file te hoeven staan! Wij gaan dus niet opzij!!!! Maar goed….. toen draaide die meneer zijn raampje open en zagen we dat het een arabier was….. mmm toch maar aan de kant dan en snel doorrijden… Van een arabier win je het naar het schijnt nooit, die heeft toch altijd gelijk hier…. Tja….bijzondere wereld!

Een plaatselijke roddel die ik vandaag hoorde….. Het bezoekje van Bush vorige week heeft naar het schijnt zo rond de 100 miljoen euro gekost. Ongeveer 50 was de schade voor het platleggen van heel de stad met al zijn hotels, bedrijven, restaurants, winkels en dergelijke en nog eens rond de 50 schijnt het gekost te hebben om te regelen dat Bush hier kon komen en om hem goed te beveiligen….. pfffff.
Ik ga maar weer eens, die meneer van hier om de hoek begint weer te zingen, tis weer tijd om te bidden!

Ajuus!





  • 30 Januari 2008 - 15:32

    Fianne:

    Het lijkt af en toe wel op eieren lopen, als ik dat zo lees. Maar gelukkig dat de honden hun tjalala hebben kunnen doen. Liefs,
    Fianne

  • 30 Januari 2008 - 16:52

    Maaike:

    Wow.. kekt mar ut, met die gekke arabieren daar... maar gelukkig waren ze met het goede been uit bed gestapt dan die dag!!!
    Leuk dat je lekker aan het blind-daten bent... Is toch wat anders als mailen-msn'en-skypen.. al is dat ook erg leuk, en moet je dat ook echt blijven doen!!!

    Veel plezier op je date, en unnen dikke pakkerd!!

    Maaike

  • 31 Januari 2008 - 11:11

    Pa Ma - Jan Neeltje:

    Leuk, zo'n strand-ervaring. Mogelijk waren -naar nederlands voorbeeld- de politiemensen in "staking" of werden ze door de honden zelf op afstand gehouden ?? Geniet van alle ervaringen !!
    Lieve groeten

  • 01 Februari 2008 - 13:39

    Ingeborg:

    Hee, is weer eens wat anders dan werken, he? Heb ook zin in strand..hm...effe een behandelplannetje.
    maar goed..nog een paar uurtjes en dan staat de carnaval voor de deur. jarne heeft zijn boevenpak blijkbaar al aan.
    Tot later!

  • 01 Februari 2008 - 14:27

    Hilde:

    Ik zie dat onze foto al een prominente plaats heeft gekregen. Leuk! Hank en ik geven pap een internetaansluiting voor zijn verjaardag(nee, geen werkgeverstoestemming nodig haha), zodat die oudjes niet steeds in de bibliotheek jouw verhalen hoeven te lezen. Ze genieten ervan en wij ook! Grtz (kelphelpdesk)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2009

The day after……

11 November 2008

Kamperen in the middle of nowhere

17 September 2008

Gewoon even boodschappen doen

12 Augustus 2008

Update uit de oven

06 Juli 2008

Dagje rijbewijs
Marieke en Jeroen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 47031

Voorgaande reizen:

27 December 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: