Bush, Hollands weer en verhuizen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu Bush, Hollands weer en verhuizen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu

Bush, Hollands weer en verhuizen

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Jeroen

21 Januari 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hoi allemaal,

Weer veel leuke reacties op de site en via mail…leuk om te zien! Wij zitten inmiddels in ons appartement en zijn druk bezig met de inrichting.
Even terug naar het begin van de week. Ik (Jeroen) ben vorige week zaterdagavond naar Riyadh in Saudi-Arabie gevlogen voor een bezoekje van 1 dag. Moet eerlijk zeggen dat ik het wel spannend vond….ik vloog met Saudi Arabian Airlines en de vlucht werd begonnen met het gebed wat Mohammed voor elke reis bad, weer eens een andere manier om de reis te beginnen. Op een van de audio-kanalen werd tijdens de vlucht ook de Koran voorgelezen, aangezien dat in het Arabish gebeurde, snapte ik er natuurlijk geen snars van.

Eenmaal aangekomen in Riyadh werd ik naar het hotel gebracht, wat eigenlijk meer op een vesting leek. Slagboom op zo’n 50 meter van de ingang, controle onder motorkap en in de kofferbak en zigzaggend tussen dikke betonblokken naar de ingang van het hotel. In het hotel eerst door de metaaldetector en toen kon ik inchecken. Veel serieus kijkende beveiliging. De volgende ochtend werd me verteld dat het normaal wel iets minder is, maar dat door de komst van Bush er scherper gecontroleerd werd.
In mijn kamer verdwaalde ik zo ongeveer, weer eens te groot voor 1 nachtje slapen. Wel grappig waren de gouden kranen in de badkamer…..

Na een ontbijt waar de mannen en vrouwen gescheiden aten, op naar het Philips-kantoor. Verkeer was eigenlijk nog drukker dan in Dubai, alleen met meer chaos. Verkeerslichten op rood betekende niet perse ‘stoppen’. Zal er vast ook wel mee te maken hebben dat er alleen maar mannen achter het stuur zaten, volgens de Saudische wet mogen vrouwen immers niet achter het stuur zitten.
Het kantoor van Philips stelde qua grootte verder eigenlijk niet zo veel voor, alles bij elkaar zo’n 15 werkplekken. Compleet anders dus dan ik in Nederland van Philips gewend ben. Ook hier weer geen vrouw te bekennen, alleen maar mannen, toch raar. Ook bij de lunch buiten de deur geen vrouw te zien.
Verder een dagje zoals anderen, met uitzondering nog een bezoekje aan de accountants. Nu is dat niet zo spannend, wel dat onder hun kantoor een Starbucks zat die midden op de dag gesloten bleek te zijn. Het bleek namens tijdens het middaggebed te zijn en dan sluiten alle winkels (deur op slot, lamp uit) voor zo’n half uur.

Aan het eind van de middag werd duidelijk dat er een dag later een publieke vrije dag in Dubai was wegens het bezoek van Bush. De sjeik had besloten dat het toch wel onhandig was als Bush in de file zou staan, dus had ie maar besloten iedereen vrij te geven. Volgens de kranten was de economische schade door het bezoek van Bush zo’n 80 miljoen euro.
Wij zaten dus maandag nog in ons hotel tussen de dozen en ingesloten. Aan beide kanten van het hotel konden we er niet uit, omdat de wegen afgesloten waren voor Mr. President.
Rond 1500h zagen we de caravaan van Bush achter ons hotel langsrijden en zijn we opnieuw op pad gegaan. Ditmaal met meer suc6, een bijna lege Sheikh Zayed road!

Dinsdag was de verhuisdag, helaas in de stromende regen. Is allemaal goed gegaan, hoewel we wel wat dingetjes missen en dingen waarvan we dachten dat ze in Nederland achter zouden blijven, hier terugvinden en omgekeerd. Nu zijn we druk bezig om alles een plekkie te geven en nieuwe spulletjes aan te schaffen.

Geregend heeft het in ieder geval veel deze week, erg veel. Sinds 1986 was het niet meer zo slecht geweest, blijkbaar zo’n 100 mm in 24 uur. Ondergelopen straten en straten zorgden voor zo veel overlast dat de scholen er 2 dagen voor gesloten werden.

Het aanschaffen van de nieuwe spulletjes gaat met vallen en opstaan. Er is inmiddels een mannetje voor de gordijnen langs geweest en die leverde na opmeten en uitkiezen van de stof, de gordijnen gewoon een dag later.
Donderdagavond om 23.40h wat slaapkamerspulletjes aangeschaft in de Mall of The Emirates, waar de winkels in het weekend tot 0.00h open zijn. Bizar…..
Onze smaak is toch wel heel anders dan die van die arabieren zijn we achter gekomen. Echt, als je van kitsch houdt, kan je hier op en top winkelen….. maar ja, wij vinden wat moderner toch leuker en dan heb je heeeeel weinig keus. De Ikea biedt een uitkomst…. Gelukkig hebben we die wel! :)

Veel groeten van ons,

Marieke en Jeroen

  • 22 Januari 2008 - 20:48

    Minke:

    O, wat een leuk verhaal... wat een ander leventje zeg!! ik zie jullie daar al lopen tussen al die kitsch en die Arabieren!!!

    Marie, ik heb de hockeymeiden ook op de hoogte gebracht van deze site... ze zullen jullie verhalen ook gaan volgen.

    Geniet ervan daar!

    Liefs,
    Minke

  • 22 Januari 2008 - 23:21

    Pa(jan) Ma(neeltje):

    Hoi Jeroen en Marieke,
    We zij erg benieuwd hoe jullie \"kasteel\"er nu uitziet en probeerden dezer dagen te skypen, maar jullie waren niet \"on Line\"
    Lieve groeten en tot spoedig !

  • 23 Januari 2008 - 10:00

    Maaike:

    Yo!
    Nou.. pfff wat een wereldje zeg. Jammer dat jullie alleen het nederlandse weer daar mee krijgen, en niet de drop, hagelslag en de kaas.... Ik moet zeggen dat ik ook wel benieuwd ben naar jullie ikea interieurtje!! Maar uh.. zitten er dan ook gouden kranen in jullie stekkie?? Ben wel benieuwd naar de combi!!
    Maar hopen dat Ryan-air ook even op Dubai gaat vliegen, zodat ik ff op en neer kan komen... misschien als ze ook ff gaan bidden voor het vliegen.... Ik denk dat ik ze een ik-heb-een-gat-in-de-vliegmarkt-mail ga sturen!!!

    Groetjes,
    Maaike

  • 23 Januari 2008 - 13:48

    Monique:

    ha die majoie!

    leuk jullie site te lezen. Heb nu pas gekeken. ik schaam me een beetje, maar ja, wat een ander leven daar zeg. Spannend!!! Ik probeer me er een voorstelling van te maken, maar toch raar. Hier alles hetzelfde geloof ik. ALthans bij mij geen spannende dingen, nieuwtjes ofzo. Ik ben weer aan het werk op school. Had de pubers toch wel gemist. Leuk om weer te werken. Klinkt gek hè, maar ja mag ook wel na een half jaar, toch? Hockeyseizoen nog niet begonnen, dus de verhalen van de echte spannnende werediaanse zondagen komen nog! :-)

    Daag
    groetjes
    monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2009

The day after……

11 November 2008

Kamperen in the middle of nowhere

17 September 2008

Gewoon even boodschappen doen

12 Augustus 2008

Update uit de oven

06 Juli 2008

Dagje rijbewijs
Marieke en Jeroen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 47032

Voorgaande reizen:

27 December 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: