We gaan Verhuizen! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu We gaan Verhuizen! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu

We gaan Verhuizen!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Jeroen

13 Januari 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo allemaal!

Ik ga vandaag proberen om onze update kort te houden… ben benieuwd of het gaat lukken haha! Zit weer zo’n boterham te eten…. We hebben tot nu toe één keer een brood kunnen kopen dat wel enigszins te eten was. Dat lekkere bakkertje om de hoek dat hebben ze hier dus niet! Echt drama :)! Overal waar ik kom kijk ik of ze een bakker of iets wat daarop lijkt hebben, maar nee hoor! Het wordt bijna een obsessie…. “gaan we?, nee, eerst even kijken of ze brood hebben”. We zijn tot nu toe afhankelijk van niet lekker, en dan zeg ik het heel netjes, supermarktbrood. Sorry… maar we hebben al heel wat halve broden weggegooid. Ja overal waar we kwamen moesten we een nieuw brood kopen om te kijken of dat het dan was… maar ja, dan was dat andere natuurlijk nog lang niet op! En wat ook niet echt helpt is dat de boter hier echt superzout is! We dachten hetzelfde becel-kuipje te hebben gekocht (had in ieder geval dezelfde vormgeving en kleuren. Tja… je bent toch op zoek naar een beetje vastigheid hè in het begin…. dezelfde boter… ja…. als ze die hebben… toch?). Toen we het thuis op de boterham smeerden leek het nog steeds dezelfde boter….. maar helaas, de smaak !?!…. Misschien wonen we aan zee, iets te veel zout? Nou ja, we blijven zoeken naar het lekkerste hè! Dat zit er toch een beetje in…..
Jeroen is gisterenavond voor zijn werk naar Saudi Arabia gevlogen. Spannend hoor, voor de eerste keer naar een buurland! In Saudi schijnt het toch allemaal wat strenger islamitisch te zijn dan hier. Ben erg benieuwd naar zijn ervaringen. Gelukkig is hij vanavond weer terug. Ik vond het ook best spannend gisteren om alleen hier achter te blijven. Maar gelukkig was het maar voor één nacht en één dag.
Ennuh… Ingeborg, ik word zoooooo flexibel hier! Echt waar! :). Vandaag (zondag) rond een uur of 12.00 belt Jeroen mij vanuit Saudi dat we morgen, maandag dus verhuizen in plaats van dinsdag….. We hadden zelf bedacht dat de bootvracht aanstaande dinsdag zou moeten komen, dan zou ik nog de tijd hebben om in te pakken en kon ik maandag nog even wat schoonmaken voordat alles op zijn plaats staat. Ik antwoordde gewoon heel relaxed: “oké, ook goed”. Ik schrok er zelf een beetje van hoe gemakkelijk dat ging haha!
Morgen dus naar het nieuwe appartement, eindelijk aan de betere kant van de stad! Er komt dan ook meteen een mannetje de gordijnen opmeten. Hij neemt dan een catalogus mee, en daar moeten we onze gordijnen in uitzoeken. Geen idee hoe dat er dan uitziet, of dat uit een boek moet of dat hij ook staaltjes mee heeft? Maar ja, dat zien we wel. Het belangrijkste is dat binnen vier dagen de gordijnen dan mooi op maat gemaakt zijn en ze op zijn plaats hangen! Daar kunnen we in Nederland nog wat van leren zeg ik dan!
Aan de andere kant kunnen ze hier nog wat van die Nederlanders leren als het om het testen van brandalarmen gaat….. Ik heb dit bij mijn werk vaak meegemaakt, dan gaat gewoon één keer het brandalarm en gaan alle tussendeuren dicht en dat was het dan…. Het werkt, klaar, volgende bedrijf. Hier schrik ik me iedere keer weer een hoedje als er zo om het kwartier weer een alarm begint te loeien. En dat al zeker twee uur lang…. Pffff (ik kan me ook zo voorstellen dat er dan ook heel veel mannetjes mee bezig zijn :), maar dat weet ik niet zeker hoor…).
Ook grappig… de krant staat al dagen vol van de regen. Er wordt steeds gewaarschuwd dat het hard en veel gaat regenen en dat het hard gaat waaien, erg gevaarlijk allemaal…. je kan maar beter binnen blijven haha! Nou….. ik heb inderdaad iedere dag wel een paar druppels regen gezien en ja, het waait soms ook een beetje….. maar om nou iedere dag de krant vol met plaatjes en artikelen over de regen te zetten….. beetje overdreven lijkt me? Moeten ze eens een regenachtig dagje in Nederland meelopen, haha!
Nou laat ik nu maar snel gaan pakken, het is inmiddels al weer 13.00 uur. Jeetje wat gaat de tijd toch snel hè?
Hee… ik vind het gelukt, het is maar één pagina! Kort hè?

Laterrrrr!

  • 13 Januari 2008 - 16:12

    Minjon:

    Jammer van de boter. Maar ja, als het tussen jullie maar botert, ha ha. Spannend dat bezoekje van Bush, ookal mogen jullie de straat niet op. Heeft Jeroen dus wel een gratis dagje vrij, ook mooi meegenomen. En een extra dagje om in te pakken!

  • 13 Januari 2008 - 22:48

    Tante Els:

    12 januari was kleine Bas jarig. Ook vanwege de a.s.reunie was er interesse naar jullie. Daaruit volgde weer dat ze ook geinteresseerd zijn in jullie wederwaardigheden. Daarom heb ik aan Bas, Jacobijn en Bertus de post van vandaag doorgestuurd. Zij hebben nu jullie adres.....of dat verder doorwerkt weet ik niet. Jeanne en Bertus gaan zondag weer naar Afrika....
    Succes met brood en verhuizen,(misschien woont er in de nieuwe buurt wel een bakker, zo niet ...smaak bijstelllen.
    En ...graag spoedig bericht wanneer jullie in Ned. kunnen zijn in juli/aug. In verband met de reisplannen van Els en Joris en verdere reserveringen...
    Hartelijke groet, tante Els

  • 14 Januari 2008 - 16:32

    Jacobijn:

    Hoi Jeroen en Marieke,

    Veel succes in het nieuwe appartement. Een regenbuitje lijkt me wel lekker daar.

    Moeten we nog recepten sturen om zelf brood te bakken (of een blikje danerolle?)

    groet,
    Jacobijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2009

The day after……

11 November 2008

Kamperen in the middle of nowhere

17 September 2008

Gewoon even boodschappen doen

12 Augustus 2008

Update uit de oven

06 Juli 2008

Dagje rijbewijs
Marieke en Jeroen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 47035

Voorgaande reizen:

27 December 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: