Nieuwjaardag.... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu Nieuwjaardag.... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu

Nieuwjaardag....

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Jeroen

02 Januari 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo familie, vriendjes en vriendinnetjes,

Voor iedereen de beste wensen voor 2008. Wij hopen dat jullie een gezellige jaarwisseling hebben gehad.
Wel leuk om met onze vrienden en familie de jaarwisseling in 3 tijdzones mee te mogen maken. Wij waren als eerste aan de beurt, drie uur later was Nederland aan in 2008 beland en tot slot mocht Minjon als laatste 2008 in New York verwelkomen.

Wij hebben Oud en Nieuw in de Souk Madinat gevierd, een soort van mini- Venetie. De Souk Madinat ligt tussen de Burj Al Arab, het enige 7-sterrenhotel ter wereld (zegt men) en de Palm Jumeira, het in zee opgespoten land in de vorm van een palmboom. In de Souk Madinat vindt je vele restaurantjes aan het water en een Arabisch winkelcentrum daarachter. Het was nagenoeg onmogelijk om ergens een tafeltje te vinden om te eten, maar gelukkig mochten we na ruim 2 uur wachten aan een tafeltje bij de Leftbank (een erg leuk ingericht restaurant met goede lounge muziek) in de buitenlucht aanschuiven. Om 22.45h kregen we behoorlijk uitgehongerd ons voorgerecht....gelukkig hadden de wachttijd gezellig borrelend doorgebracht.
Om 0.00h stonden we met onze foto-camera gericht op de Burj Al Arab klaar om het vuurwerk te gaan bekijken. Tot die tijd geen vuurpijl gezien en geen rotje af horen gaan......het vuurwerk was prachtig en en werd door duizenden mensen met ‘ooeh’ en ‘aahh’ bekeken.
Na 10 minuten was de vuurwerkpret echter al weer voorbij en hebben we nog een rondje door de Madinat gelopen.

Via de grote snelweg (Sheikh Zayed Road – een 6-7 baans-snelweg per weghelft) zijn we uiteindelijk teruggereden naar ons appartement, waar we eigenlijk met de dag blijer van worden. Het gerommel met koffers is even voorbij, we kunnen weer lekker zelf koken en ontbijten op de tijden die we zelf willen in plaats van hoteltijden afhankelijk te zijn.

Vanochtend hebben we de Nieuwjaarsduik in de Arabische Golf gemaakt.
Zo’n 100 Nederlanders met oranje mutsen op maakten de duik in betere omstandigheden dan in Scheveningen, denken we.
Het schijnt dat de Nieuwjaarsduik in Dubai vanavond ook op SBS6 (Hart van Nederland) uitgezonden wordt.....misschien zijn we nog ergens met onze witte lichamen terug te zien. Tussen alle bruine Nederlanders vielen we behoorlijk op, vonden we.
Na nog een uurtje rondkijkend op het strand gelegen te hebben, zijn we naar Dubai Marina gereden. Daar hebben we lekker op een bankje gezeten, een beetje om ons heen zitten kijken, en ons verbaasd over de wat voor soort mensen hier rondloopt. Alle culturen en werelddelen lopen hier door elkaar heen; een divers en kleurrijk gezicht.

Na boodschappen te hebben gedaan (vreemd hoor: alle winkels zijn gewoon open op Nieuwjaarsdag en de bouw van huizen lijkt vandaag ook gewoon door te gaan), hebben we thuis geluncht met vers brood (gelukkig lekkerder brood dan vorige keer) en heeft Jeroen een rondje hardgelopen in het zand.

Na het eten, nog even naar Deira City Centre geweest, een winkelcentrum in de wijk Deira. Op de terugweg bleek dat het slechts 15 minuten van ons appartement vandaan is, maar op de weg ernaar toe, reden we een paar keer verkeerd en deden we er uiteindelijk 1 uur en 15 minuten over.
Op een gegeven moment zaten we een op een weg waar we gewoon niet van af konden voor een kilometer of 10. Door alle omleidingen, konden we ook niet echt de weg makkelijk terugvinden....

Kortom, weer veel meegemaakt, lichtelijk verbrand, maar morgen (vandaag eigenlijk) begint het gewone leven weer.....

We zijn benieuwd naar de verhalen uit Nederland....bedankt voor jullie sms-jes met de jaarwisseling!

Veel groeten,

Marieke en Jeroen

• 02 Januari 2008 - 10:43

Coen En Mir:

Haaaai Schatjes, gelukkig 2008! Dat het voor jullie een mooi jaar wordt! We hebben ons goed vermaakt met de jaarwisseling in Eindhoven met Bas en Celine; veel eten, champagne en andere alcoholische versnaperingen. Mooi vuurwerk gekeken, wat mensen allemaal opstoken in een half uurtje.... De volgende dag verrassend fit allemaal de nieuwjaarsborrel gehouden in de BJ. Gezellig veel mensen en wederom veel drank met lekkere hapjes erbij van Daan en Erwin. Was goed verzorgd door de mannen. Ik heb al weer gewerkt vanmorgen en ga nu even verder luieren.
    Tot snel en veel liefs van ons, Mir en Coen, XXX

• 02 Januari 2008 - 17:59

Arnaud & Bianca:

Nogmaals heel veel geluk gewenst in dit nieuwe jaar in het verre Dubai! Hier nog geen gezinsuitbreiding... wij houden jullie op de hoogte!
    Tot snel. Liefs!

• 02 Januari 2008 - 19:18

Tante Els:

Omdat oefening misschien kunst baart, een hernieuwde poging .....groeten...

• 03 Januari 2008 - 12:51

Rita & Wim:

Marieke & Jeroen, beste wensen voor 2008!
    Leuk om jullie nieuws te lezen! De temperatuur bij jullie is iets om jaloers op te zijn. (gevoels-temperatuur hier is onder nul).
    Liefs en groetjes.

ps.(lukt het nu met de fot's?)

• 03 Januari 2008 - 20:59

Ilse:

Hoi Majoie en Jeroen,
    De aller allerbeste wensen voor 2008!!! Leuk om zo te lezen hoe het jullie vergaat daar in de woestijn. Hier was het nogal mistig met oud en nieuw. Daantje sliep door alle zeer hevige en langdurige vuurwerkknallen, toen ik later bij haar ging kijken lag ze nog heerlijk te slapen. Toen ik haar dekentje even over haar heen legde werd ze wakker. Raar kind heb ik! Ik blijf jullie ontwikkelingen volgen zo op jullie site!

Liefs Ilse

• 04 Januari 2008 - 21:27

Hank & Charlotte:

Jeroen & Marieke,

Een heel gelukkig, gezond en kelpig 2008!