We zijn er! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Jeroen

31 December 2007 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo allemaal!

Even een update vanuit het heerlijk warme Dubai! Het weer is hier echt top! 24 graden overdag en 15 ’s nachts, wat koud schijnt te zijn voor hier. Je hoort mij niet klagen hoor! Het is wel wennen hier, heb nog wat moeite om mijn draai te vinden moet ik zeggen. Is toch wennen als je thuis gewend bent te werken en hier eigenlijk niet veel echt hoeft te doen. Ook even wennen dat je niet gewoon kan kopen wat je gewend bent te kopen en naar alles moet zoeken. Soms niet erg en heel leuk, maar als je honger hebt kan het vrij irritant zijn kan ik je zeggen. Het is hier ook duidelijk vakantieperiode, veel mensen zijn weg hier. Het is dus vrij rustig op de wegen, wat heeeelemaaaaal niet erg is :). We zitten nu tijdelijk, tot ongeveer 15 januari, in een gemeubileerde studio. Als onze spullen van de boot er zijn, gaan we verhuizen naar ons huis of appartement, als we dat dan al hebben. De studio is eigenlijk prima, redelijke ruimte en mooi zwembad waar je heerlijk op zo’n lekker groot ligbed kan lezen. Als ik uit het raam kijk zie ik beneden me het zwembad en daarachter een stuk woestijn dus……. Heel raar, er staan hier twee hotels in een stukje woestijn. Daarachter ligt een snelweg, maar daar heb je geen last van. Wel raar dat je hier dus niet even het hotel uit kan lopen en even naar de winkel kan. Er gaat een paar keer per dag een shutle-bus naar een winkelcentrum in de buurt. Dat is dus een heel chique winkelcentrum met alle winkels van alle echt grote bekende dure merken waar je in Nederland niet zo snel naar binnen gaat zeg maar! Een supermarkt hebben ze er dan helaas weer niet…… het is nog een beetje zoeken, maar ja we zijn er ook pas net hè! De Ikea hebben we in ieder geval al gevonden! Is natuurlijk erg handig als we straks ons nieuwe huisje hebben! Deze ligt in een ander winkelcentrum in de buurt, waar ik dan met de taxi naar toe kan. De luchtvracht is gisteren afgeleverd, dus die kan ik gaan uitpakken…. als ik tijd heb, haha! Heb nog heel wat te lezen liggen en in de krant die we iedere dag krijgen staan erg veel advertenties voor huizen en appartementen. Dat is nu onze eerste prioriteit (overigens wel lastig als iedereen dan op vakantie is….. zoals het Nederlands consulaat, de makelaar…. ). Dus we wachten even tot iedereen terug is en dan kunnen we actief weer huizen gaan zoeken. Vanavond maar eens proberen ergens iets te gaan eten en dan mee genieten van het naar het schijnt geweldige vuurwerk! Wel jammer hoor dat ze hier zo streng zijn met alcohol. Aangezien taxi’s vannacht niet te krijgen zijn, kan een van ons niet drinken, toch jammer met oud en nieuw zeg ik dan! Jeroen had gehoord dat ze de dag erna nog erg streng controleren op alcohol in het verkeer. Als er zelfs dan nog maar een klein spoortje in je bloed wordt gevonden, kan je een maand de cel in en daarna mag je naar huis (lees land van herkomst) en mag je nooit meer in Dubai komen….. bizar! Maar goed, we moeten ons maar even aanpassen! We hebben ons trouwens vergist! Bij aankomst hier op het vliegveld hebben we 8 flessen wijn gekocht….. nu blijkt dat je ieder vier liter in plaats van vier flessen alcohol mag meenemen! Hadden we er dus nog één meer kunnen kopen! Balen! Nou ja volgende keer beter! Vergeet niet als je aankomt hier op het vliegveld: rule number 1: don’t enter the door of our house without the alcohol! Nou lieve mensen in Nederland, we missen jullie al wel hoor! Tot volgende keer….. ik ga maar weer eens even een boekje lezen bij het zwembad, haha!
Dikke x van ons!

  • 31 December 2007 - 19:21

    David-Jitske-Mariëtt:

    Goed te lezen dat er in iedergeval alcohol is bij de familie! Warm weer, ben jaloers. Hier is het ouderwets met oudejaarsavond. Het is bewolkt en het regent zo af en toe. De eerste sterretjes zijn al wel aangestoken, net als de eerste raket. Het vuurwerk van dit jaar doet het goed.

    Ben erg benieuwd wat voor lekkers ze daar serveren in plaats van oliebollen.

    Geniet er van vanavond, probeer foto's te maken van het indrukwekkende vuurwerk. En ... pas op dat je niet verbrand in de zon!

    Tot vlug, David - Jitske - Mariette

  • 01 Januari 2008 - 15:12

    Linda:

    weet je ook dat als je in dubai woont geen alcohol in huis mag hebben als je daar geen vergunning voor hebt? en dat als je dat wel hebt de zelfde regel gel.. in de cel en teug naar huis! dus snel maar ff aanvragen als jullie die nog niet hebben. veel succes met het vinden van een woning!

  • 01 Januari 2008 - 17:30

    Neeltje En Jan Van H:

    Hoi Marieke en Jereoen,
    Dank Marieke voor je eerste -leuke- mailbericht, waardoor wij echt al iets van de sfeer kunnen proeven.Nieuwjaarsnacht werd het voor ons erg laat, want nogal lang bij Wim/rita na-gekletst, maar was wel gezellig en vandaag dus rustig aan gedaan.
    Veel liefs van ma Neeltje en pa Jan.
    ps. willen jullie even nakijken of wij nog op de verzendlijst staan ??? Ik heb
    mogelijk iets fout gedaan.
    Groeten

  • 01 Januari 2008 - 19:58

    Maaike:

    Hoi Marieke en Jeroen,

    Een fantastisch, gelukkig, zorgeloos 2008 voor jullie!

    Wat leuk om al wat te lezen..... streng met alcohol :s wordt ff afkicken dus na het opmaken van de nederlandse drankvoorraad.... Je draai vinden dat zal vast wel snel lukken! Gelukkig dat de ikea al op de navigatie staat, dan kunnen al die dure winkels daar een beetje mee gecompenseerd worden ;)
    Ik keek net nog op sbs6 (ja.. tja...) naar de nieuwjaarsduik in DUBAI haha... maar ik zag jullie niet in badkleding en unox-muts voorbij hobbelen... ERRUG JAMMER!!!!

    Heel veel succes met het zoeken naar een huis, en geniet van het boekje bij het zwembad... (grrrrrr)

    Dikke knuffel,
    Maaike

  • 03 Januari 2008 - 20:52

    Ilse P.:

    Hallo Dubai gangers,
    Leuk hoor om te lezen dat het bij jullie zo lekker warm is als hier je vingers en tenen er zo'n beetje afvriezen als ik op mijn fietsje naar mijn werk rijdt. Gelukkig hebben we hier dan wel weer alcohol om te ontdooien...haha. Lekker zo'n zwembad voor de deur, maar ik kan me voorstellen dat een supermarkt in de buurt, waar je zo even naar toe kan lopen, ook wel handig is. Daarbij vind ik shoppen in een supermarkt ook gewoon leuk. Majoie moet je nu ook op zoek naar een soort van werk of houdt je eerst even lekker vakantie? Veel plezier en succes! x Ilse

  • 11 Januari 2008 - 15:40

    Marijn:

    Oh ik ben jaloers. Jij ligt daar lekker een boekje te lezen aan het zwembad in het mooie weer en ik zit hier in het koude Nederland een proefwerk te leren.
    echt heel veel plezier daar!
    hopelijk vinden jullie snel een apartement en kan je het leuk inrichten:D

    liefs,
    Marijn vanuit het koude Nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2009

The day after……

11 November 2008

Kamperen in the middle of nowhere

17 September 2008

Gewoon even boodschappen doen

12 Augustus 2008

Update uit de oven

06 Juli 2008

Dagje rijbewijs
Marieke en Jeroen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 47033

Voorgaande reizen:

27 December 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: