Leven als………….. expat-vrouw in Dubai! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu Leven als………….. expat-vrouw in Dubai! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marieke en Jeroen - WaarBenJij.nu

Leven als………….. expat-vrouw in Dubai!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke en Jeroen

03 Januari 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo allemaal!
Gisteren ben ik voor de eerste keer alleen met de taxi naar Festival City, een heel groot winkelcentrum, gegaan. Moest boodschappen doen! Die taxi-rit alleen al was weer eens een hele belevenis! Dat meneertje sprak nauwelijks engels en scheurde als een malloot over de weg. Gewoon even achteruit rijden als je de verkeerde afslag hebt genomen bleek volgens hem ook heel goed te kunnen. Die mensen achter ons vonden het minder geslaagd zo te horen….. Maar goed, ik was er wel snel! Ben eerst naar die reusachtige Ikea gegaan. Alvast eens kijken wat we daar kunnen halen als we straks een woning hebben. Tja dat is toch vertrouwd hè, die heeft zo overal ongeveer hetzelfde assortiment.
Daarna even het winkelcentrum ingelopen om bij Costa koffie te gaan drinken. Ik was er al achter dat ze daar heerlijke koffie hebben :)
Nog even op de plattegrond gekeken wat er allemaal voor winkels zaten en bij enkele nog even naar binnengelopen. Ze hebben hier inderdaad, ben ik zo wel achter aan het komen, alle winkels van ongeveer alle merken die je je kan bedenken. Ben er alleen nog niet helemaal achter of het nou echt goedkoper is zoals ze zeggen. Alleen de Hema, V&D, Bijenkorf en dat soort warenhuizen hebben ze helaas niet! Maar goed alles wat je daar kan krijgen moet je dan maar ergens anders kopen.
Toen nog even boodschappen gedaan, daar was ik tenslotte voor gekomen, bij de Hyperpando. Dit is een enorme grote supermarkt, waar je letterlijk heel erg hyper van wordt, als je tenminste voldoende hebt gegeten, haha! Ik had dus een hongerig gevoel waardoor ik niet zo hyper meer was en uiteindelijk snel mijn boodschappen hebt gepakt en buiten een zojuist gekochte banaan naar binnen hebt gepropt. En wat leer je hier dan van? Eerst eten voordat je in zo’n grote winkel naar binnen gaat, je bent immers niet snel weer buiten…... Je weet wel dat is zo’n supermarkt waar ze echt van alles hebben, van onderbroek tot tv en alles op gebied van eten.
Ik met al mijn boodschappen in plastic zakjes naar buiten, waar ik dacht dat de hoofdingang was, op zoek naar een taxi. Geen taxi te bekennen, alleen geparkeerde auto’s. Dus ik dacht dan loop ik even de hoek om, daar zullen vast wel taxi’s staan….. nee, nog een stukje verder lopen dan….. niets hoor….. Alleen maar enorme gebouwen zonder ingang. Ik ben toen maar omgedraaid en teruggegaan naar waar ik naar buiten was gekomen. Mijn armen waren intussen lam van het dragen van die toch wel zware tassen en ik wilde eigenlijk wel naar huis….. Ben toen naar zo’n info-punt gelopen en gevraagd waar de taxi’s waren. Aan ongeveer de andere kant van het winkelcentrum (pffffff hebben ze misschien een taxi om daar te komen?). Kon ik weer terug met al mijn zakjes, maar nu binnendoor. Hehe, eindelijk taxi’s. Komt er een mannetje op me afgelopen die vraagt of ik een taxi wil… duhhhh ja! Krijg ik nummer 82! Ik dacht echt nee hè! Geen 82 wachtenden voor me alsjeblieft….. ! Iedere keer als er een taxi kwam werd er een nummer door een megafoon afgeroepen! Grappig hè! Ik was in de tussentijd lekker op een bankje gaan zitten. Werd opeens mijn nummer geroepen en was ik bijna te laat omdat ik al mijn plastic zakjes nog moest pakken! De wachttijd viel reuze mee! Toen ik in de taxi stapte dacht ik……… ja…. Zo moet het voelen, leven als expat-vrouw in Dubai…. Met de taxi boodschappen doen haha! Dat bedenk je toch zelf niet!
Ook in deze taxi-rit weer even kennis gemaakt met de Dubaiaanse cultuur….. niet zeggen dat je iets niet weet he, gewoon net doen of je het wel weet! Ik wilde dus naar Somerset Jadaf, ons tijdelijk huis zeg maar. Dat mannetje keek al raar….. Jadaf? Ja Somerset Jadaf…..Oké zegt hij… en we rijden weg. Onderweg vraagt hij nog eens Hyatt? Arrggghhhh neeheeeee, Somerset Jadaf, next to the Arabian Park hotel! Jajajajaja… krijg je dan weer. Nou ik was benieuwd……. Uiteindelijk zag ik het hotel en heb ik gezegd dat het die was, waarna hij weer zei of er niets aan de hand was.. jajajaja…… Al met al een leuke middag gehad met weer nieuwe ervaringen!
Wij gaan zo aan ons weekend beginnen! Morgen gaan we naar de Burj Al Arab, dat 7-sterrenhotel voor een high tea! Erg bijzonder dat je daar tussenkomt, maar wij hadden dan ook erg veel geluk dat een collega van Jeroen er met zijn gezin heen zou gaan en gereserveerd had. Nu konden zij toch niet en mochten wij!
Nou ik ga maar weer eens, tot de volgende keer allemaal,

Groeten!

  • 03 Januari 2008 - 13:57

    Maaike:

    Hey zus,
    Nou... als ik al die dingen nu zo lees, vind ik het toch wel heeeeeeel erg jammer dat ik niet ff 500 euro over heb voor een vliegticket!! Ik zie je daar al helemaal gaan hahaha... Wanneer ga je op kookcursus? Zodat je ook al die onbekende dingen van die overgrote supermarkt kunt gebruiken?
    Fijn weekend!!

    x

  • 03 Januari 2008 - 16:33

    Tante Els:

    Bij het eerste bericht dat dus kwijt is, ging ik al in op het feit dat je je zou vervelen, zonder werk.....toen dacht ik al: boekje lezen, strand gaan, e-mails sturen en als ik nou zie wat een energie en tijd boodschappen kosten, zul je je geen minuut vervelen!! Die taxi en zijn nummertje dat kende ik ook van Sri-Lanka en ook daar ging redelijk snel, wel heel persoonlijk nl. op naam!! Ik ben er ook achter dat mijn idee van dagboek hardstikke gedateerd is!!!, je bewaart natuurlijk de mails....
    Ik lees jullie ervaringen graag, maar beloof niet altijd te reageren..., ik heb nu voor mijn gevoel nog vakantie!!!!
    Ha, Ha en al 10 jaar "een uitkering"!
    Groetjes en laat de High Tea je smaken...
    Is trouwens Jeroen al aan het werk en zal het passend zijn ??
    tante Els

  • 03 Januari 2008 - 21:05

    Ilse:

    Hoi Majoie,
    Wat ik van een oom van Gijs begreep kom je als 'gewone' toerist dat hotel niet binnen, lijkt me wel speciaal dan om daar te highteaen.
    x

  • 03 Januari 2008 - 23:43

    Ma Neeltje En Pa Jan:

    Leuk Marieke zo'n ontdekkingstocht !
    Wij lazen vandaag in Brabants Dagblad:
    Dubai koopt titel sporthoofdstad" en....
    van 4 tot en met 8 januari traint Ajax bij jullie en dat gebeurd met olie-dollars. Wij bewaren het artikel maar wellicht merken jullie al eerder iets van de sportieve inzet van jullie land.
    Marieke al aangemeld bij hockey ???
    Lieve groeten.

  • 04 Januari 2008 - 09:02

    Mir:

    lekker decadent met de taxi boodschappen doen! Stoere actie van die taximan. Die supermarkt lijkt me wel een leuk uitje:-). Dit wordt volgens mij een heel vervelende locatie om te verblijven en lekker een beetje te huisvrouwen! Die kookclub van maaike lijkt me wel een gaaf plan, locale gerechten maken... Maar dat stuit misschien wel op een kleine taalbarriere. Ik weet niet hoe goed locale mevrouwen Engels spreken..
    Veel plezier met het thee-uitje! Prettig weekend samen!
    Dikke kus mir

  • 04 Januari 2008 - 20:06

    Ingeborg:

    Ha die Marieke!
    Het naar de supermarkt gaan zelf vind ik oersaai, maar daar klinkt het als een ware belevenis. Moeten ze hier ook maar af en toe de boel veranderen, wordt het hier ook weer een beetje spannender om je bammetjes en hutspot in huis te halen..
    Vandaag was de ware vuurproef voor mij al van start gegaan, ik zat helemaal alleen in de Zwengel...miste je dus wel..

    Fijn weekend en tot mailens!
    Liefs ingeborg

  • 04 Januari 2008 - 21:23

    Hank & Charlotte:

    Hé Marie & Jeroen,

    Wordt tijd dat je daar de pink lady taxi introduceert van de Tilburgse taxicentrale. Zou het daar goed doen denk ik. Verkopen ze daar ook Kelp? Is echt een gat in de markt. Kelptasjes (goed voor milieu, kelp after shopping dip, kelp taxi cleaner. Zo veel mogelijkheden.
    Ons weekend is ook net begonnen en wij gaan direct gewoon hart van nederland kijken ipv een high tea in burj el arab. Och ja , verschil moet er zijn. Wel leuk dat we jullie zo kunnen volgen. Nou, veel plezier maar weer en tot de volgende keer. H&C

  • 05 Januari 2008 - 20:29

    Sjoerd En Inge:

    Ha Marieke en Jeroen,
    Allereerst happy New Year! Dat het en fantastisch succesvol jaar met veel positieve ervaringen mag worden voor jullie.
    Superleuk om jullie belevenissen te lezen. Soort spoedcursus internetten voor jou Marieke...hahahah.
    Ben benieuwd naar het verhaal van de high tea, hoop dat jullie een heel fijn weekend hebben.
    Groeten en x
    Sjoerd en Inge

  • 07 Januari 2008 - 16:23

    Marcia:

    Heel erg leuk om jullie ervaringen te lezen... met de taxi boodschappen doen is inderdaad wel erg expat-vrouw-achtig... je lijkt wel heel snel te wennen, Marieke! Het moet inderdaad raar zijn om niet te weten waar je alles haalt. Aan de andere kant weet ik uit eigen ervaring dat het ook verbazingwekkend is hoe snel je je ergens thuis kunt voelen. De volgende keer weet je precies waar die taxi's staan en waar je de pakken melk kunt vinden in de superhypermarkt. Zo snel gaat het dus!

    Geniet ervan.

    Groet,
    Marcia

  • 08 Januari 2008 - 09:11

    Birgitte:

    Heee Marieke,
    Geen gelegenheid gehad om je een goede reis te wensen dus dan maar via de mail. Zo te lezen maak je heel wat avonturen mee. De dagelijkse rit naar Helmond is er niets bij geweest ;-)
    Lukt het een beetje met de taal daar? of is het overwegend Engels?
    Ik zal je avonturen blijven volgen in de saaie momenten waarin ik eigenlijk aan een diagnostisch verslag moet beginnen.

    Veel plezier
    groetjes Birgitte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2009

The day after……

11 November 2008

Kamperen in the middle of nowhere

17 September 2008

Gewoon even boodschappen doen

12 Augustus 2008

Update uit de oven

06 Juli 2008

Dagje rijbewijs
Marieke en Jeroen

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 9045
Totaal aantal bezoekers 46927

Voorgaande reizen:

27 December 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: